Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
studioutrustning
- Trådstartare avslut110317
- Start datum
Daniel_Sandberg
Avslutat medlemskap
Det är nog en sändare. För övriga blixtar.
avslut110317
Avslutat medlemskap
ok, jag tänkte att det kanske var något som man använde för att få bilderna in på datorn direkt medans man fotade, har sett att det används också, vet ni vad man använder för det ändamålet?
avslut110317
Avslutat medlemskap
ok används wifo-sändare vid studiofotografering när datorn är precis brevid?
lumor_
Aktiv medlem
Lite plastigare, lite smidigare, kortare räckvidd, MYCKET billigare:
http://www.kaffebrus.com/radiosandare-inkl-mottagare-154.html
http://www.kaffebrus.com/radiosandare-inkl-mottagare-154.html
avslut110317
Avslutat medlemskap
jag tänkte mer på nånting som skickar bilden till datorn direkt efter att man har tagit den, inte som slår på blixten trådlöst...
matlep
Aktiv medlem
avslutatmedlemskap sa:jag tänkte mer på nånting som skickar bilden till datorn direkt efter att man har tagit den, inte som slår på blixten trådlöst...
Nikon och Canon har trådlösa WiFi sändare som passar till de dyraste kamerorna, dessa sändare kostar mellan 6000-10000kr beroende på kamera. Det är inte så vanligt att man använder dessa i studio, det är vanligare vid sportevenemang eftersom man då oftast fotar i Jpeg istället för RAW som tar längre tid att överföra via WiFi till datorn. Och vid sportevenemang så är tidsfaktorn mer avgörande än vid studioarbete.
Jag läste att vid flygplanscrashen i New York förra veckan så sprang Reuters fotografer ut och fotade och skickade tillbaka bilderna direkt till bildredaktören på kontoret. Detta för att planet kraschade alldeles utanför deras kontor.
Vanligast är att man fotar via USB eller FireWire direkt till datorn då det går mycket mycket snabbare. Men allra vanligast är fortfarande att fota till minneskort.