rottis
Aktiv medlem
Hej Alla Proffs. jag skulle vilja ha lite köphjälp. Jag vill börja fotografer inomhus och ska köpa in grejer till det. Det blir mest fotografering av hundar men också människor, fler än en vet jag inte. Men vet inte riktigt vad jag behöver till blixtarna och bakgrundsupphängningarna. Först hade jag tänkt mig att köpa ett billigt blixtset att börja med men å andra sidan slänga ett antal tusenlappar i sjön för att man vill ha bättre grejer sen... läste någonstans att de ska vara snabba annars blir modellen otålig. tänker man hundar då så behöver dom ju verkligen vara snabba....så jag hade tänkt mig något i denna stilen.
1. Elinchrom Studioblixtpaket Style RX 300 2st blixtar + stativ/paraplyset.
Fråga 1. Alla funktioner kan styras via en tvåvägs fjärrkontroll och kan även kontrolleras direkt från PC eller Mac. om någon orkar svara på vad menas med detta.
Fråga 2. Man ska ju köpa en trådlös sändare till blixtarna men här står inget om dessa innehåller sändare. kollar man i ett annat paket: Elinchrom D-Lite 4 it -To Go Set
så står där att det finns Inbyggd Skyport och man får med sig en
1 st Skyport sändare ECO (EL-19349)
Så frågan är vad behöver jag köpa till RX300 paketet?
2.Ljusmätare? är denna bra: Polaris Ljusmätare för
3. Bakgrunder räcker det med en 3 meters, tycker det verkar väldigt lite när man ska fotta hundar som far rundor. på kaffebrus är där en manfrotto 3 meters som ser väldigt kraftig o bra ut. Sen har de en som är 3,8 meter bred, där man kan ha 3 bakgrunder men den verkar lite ostabil. Ska man fotta hundar så tror jag tyg är bäst så de inte river sönder pappen. kanske vill man ha fler färger. men tyger väger ju mer än pappen och där står inget direkt att det pallar tyg.
4. Tips på ett bra porträttobjektiv för studio?
Jag har en canon 5d mark II
Det blev mycket men tackar på förhand för de som orkar....
1. Elinchrom Studioblixtpaket Style RX 300 2st blixtar + stativ/paraplyset.
Fråga 1. Alla funktioner kan styras via en tvåvägs fjärrkontroll och kan även kontrolleras direkt från PC eller Mac. om någon orkar svara på vad menas med detta.
Fråga 2. Man ska ju köpa en trådlös sändare till blixtarna men här står inget om dessa innehåller sändare. kollar man i ett annat paket: Elinchrom D-Lite 4 it -To Go Set
så står där att det finns Inbyggd Skyport och man får med sig en
1 st Skyport sändare ECO (EL-19349)
Så frågan är vad behöver jag köpa till RX300 paketet?
2.Ljusmätare? är denna bra: Polaris Ljusmätare för
3. Bakgrunder räcker det med en 3 meters, tycker det verkar väldigt lite när man ska fotta hundar som far rundor. på kaffebrus är där en manfrotto 3 meters som ser väldigt kraftig o bra ut. Sen har de en som är 3,8 meter bred, där man kan ha 3 bakgrunder men den verkar lite ostabil. Ska man fotta hundar så tror jag tyg är bäst så de inte river sönder pappen. kanske vill man ha fler färger. men tyger väger ju mer än pappen och där står inget direkt att det pallar tyg.
4. Tips på ett bra porträttobjektiv för studio?
Jag har en canon 5d mark II
Det blev mycket men tackar på förhand för de som orkar....