Annons

Studioblixtstrul

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotobengan

Medlem
Jag har en äldre elincrome (inköpt beg nyligen) det saknas blixtrör. Det står max 200W. Gäller det blixten eller lampan? Vad händer om jag sätter in en 500W? Ett blixtrör borde ju vara "passivt" Det är väll agregatet som ger "krämen"? Eller kan jag bränna sönder något?
Är det någon som vet?
Jag är tacksam för svar.
MVH Bengt

Jag gissar på att den märkningen gäller för inställningsljuset och inte för blixtröret. Bild på blixtarna/Benämning hade underlättat. Det kanske är så att det inte är plug-in rör på blixten och då måste du lämna in den för att få dit blixtröret.

Mer beskrivning

Jag gissar på att den märkningen gäller för inställningsljuset och inte för blixtröret. Bild på blixtarna/Benämning hade underlättat. Det kanske är så att det inte är plug-in rör på blixten och då måste du lämna in den för att få dit blixtröret.

Det är en stor låda (agregatet) med tre blixtkontakter. Agregatet heter Elincrom 202 och de tillhörande blixtarna heter Elinchrom S Det står även Elinca sa 1020 Renens på blixten. Det är skruvfästen för blixtröret och inte så svårt att skruva loss så man kommer åt.

Hallå!

Glömde tacka så mycket för svaret. Ska se om jag lyckas få iväg en bild på dem också....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar