Annons

Studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Mavidyz

Avslutat medlemskap
Kanske tjatigt ämne men jag hittar ingen tråd som gör mig klokare.
Är helt ny inom studiofotografering och vill inget hellre än att börja.
Har kollat på detta set:

http://kaffebrus.nu/studioset-3-x-220ws-665.html

och undrar om det kan vara något?
Någon som annars har något annat förslag?
Kan tänkta mig att lägga på en tusenlapp om det finns något som är betydligt
bättre i den prisklassen.
Porträtt det det jag tänkt fotografera.
 
Det är som vanligt - plånboken styr väldigt mycket och du får vad du betalar för.

När allt väl är på plats och ljuset inställt, då kommer dessa blixtarna att göra precis samma jobb som vilken blixt som helst men de tar lite längre tid på sig att ladda. (vilket du inte kommer att märka i början). Börjar du syna prylarna ordentligt så kommer du hitta små skillnader mot en dyrare blixt. Om ditt intresse utvecklas, så kommer du att sukta efter bättre kvalitet på detta blixtpaketet.

Detaljer som du kommer att märka
- Rangligt
- Ingen dumpning av effekten när du vrider ner styrkan på blixten. Måste göra en extra avfyrning.
- Styrkan på ljuset vrider du. Flera andra blixtar har digital visning och är därmed lättare att få till ett effektläge som du kan komma ihåg.
- Framtida tillbehör och reservdelar
- Lite långsam uppladdning. Låter fånigt men tro mig, det har betydelse i fler situationer än vad du kan tänka dig. Barn är ett exempel.

Dock för en "billig" peng så kommer du igång och kan testa om detta var något för dig och det kan betyda mycket. Du behöver dessutom lägga lite pengar på

- Radiosynkning. Skönt att slippa en sladd
- Bakgrund och upphängning
- Reflexksärm med hållare och stativ

Sedan finns precis hur många "måste" saker som helst. Och det är förbaskat roligt att plåta i en kontrollerad ljusmiljö. Hoppas att du vågar ta steget - du kommer inte att ångra dig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.