Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studioblixt - PC-kabel

Produkter
(logga in för att koppla)

oskarv

Medlem
Halloj,
Jag har tänkt att öva lite med studioblixtrar och har därför lånat en Elinchron Studio 100FX med softbox.
Eftersom jag är helt grön på detta med externa blixtrar glömde jag självklart att köpa allt som behövdes.

Jag saknar en PC-connector kabel / synkkabel och kan inte hitta vilken det är som jag ska köpa. Som det är nu måste jag köra med blixten som slav och det är inte alltid så kul.

Jag har en Canon 20D och har letat överallt på nätet och i olika kataloger, men hittar inte vilken kabel det är jag ska ha.

Kan någon vänlig själ här tala om för mig vad det är jag ska köpa?

Mvh
Oskar

Elichrome, de jag har, har ju en specialkontakt i den änden som sitter i Blixten.

www.scandinavinanphoto.se är nog ett bra tips att ringa till.

till mina Elichrome kostar kabeln typ 700 spänn tror jag

HAr du däremot 6,3mm teleplugg kostar den under 100 spänn.

Roine

roinek skrev:
Elichrome, de jag har, har ju en specialkontakt i den änden som sitter i Blixten.

www.scandinavinanphoto.se är nog ett bra tips att ringa till.

till mina Elichrome kostar kabeln typ 700 spänn tror jag

HAr du däremot 6,3mm teleplugg kostar den under 100 spänn.

Roine
Du har ingen aning om vad din kabel heter?

Aja, får väl ta och ringa Scandinavian Photo imorrn.

Om kabeln är så dyr kanske det är bättre att skaffa en trådlös sändare direkt, så slipper du att bråka med synksladden vid fotografeerandet.
Photax.se har en ART.NR: SHIRT353

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto