** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Studiobakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

G3e

Medlem
Hej har i dagsläget en hemmastudio med enbart en vit bakgrund och nu tänkte jag att jag skulle variera mig lite mer och köpa en röd och en svart bakgrund. det som jag är lite fundersam över är vilken röd jag ska välja om jag ska välja Lastolite 9006 Wine eller 9008 Red. kollar man på färgerna på nån websida så ser ju den röda ut som rosa på vissa sidor och jag har en kalibrerad skärm så det är en sak som bekymrar mig men den bör ju förmodeligen inte vara rosa om den heter red. men jag resonerar så här kring mitt val om jag köper den röda (9008) så bör jag nästan kunna få den vinröd om jag belyser den på rätt sätt. därimot så blir det svårare att då den vinröda att se enbart röd ut med belysning. vad tror ni om min tanke.

sen till nästa val, svart kommer jag förmodligen fota rätt så mycket med och då är jag inne på att köpa den svarta som vinylbakgrund men det skiljer ju en del på priset. håller vinylbakgrunderna för vassa klackar och annat de kan utsättas för. för av egen erfarenhet så måste man ju vara lite försiktig när man har pappersbakgrund.

tacksam för svar och gärna av nån som har erfarenhet.

Så ni tycker jag ska skippa den svarta? själv känner jag att jag vill ha en bakgrund som jag kan beleysa hur som hels när jag belyser motivet och ändå få en mörk bakgrund. anledningen till att jag även tittar på en röd är för jag vill ha nån färgglad bakgrund. det jag hels ville ha svar på med mitt första inlägg var om den röda är väldigt skrikigt röd och i sånna fall om jag skulle välja den vinröda istället. men tack för tipsen på anda färger med.

Svart har ju sitt område som det funkar bäst till och det kan ju vara så att det funkar absolut bäst för dig. Vad jag ville visa var att en grå bakgrund är ganska universell och funkar till mycket. Graphite är mörkgrå.
Har inte mycket erfarenhet av färgade bakgrunder annars men en medelfärgad är väl alltid mest universell och går att påverka färgmässigt med ljuset.

Svart har ju sitt område som det funkar bäst till och det kan ju vara så att det funkar absolut bäst för dig. Vad jag ville visa var att en grå bakgrund är ganska universell och funkar till mycket. Graphite är mörkgrå.
Har inte mycket erfarenhet av färgade bakgrunder annars men en medelfärgad är väl alltid mest universell och går att påverka färgmässigt med ljuset.

ja jag förstod vad du ville komma till och det var lite så jag resonerade när jag köpte min första som var en Super White för den kan man ju få att se ut som 3 olika färger

Min erfarenhet....

Färgade bakgrunder går bra, bara dom inte är för mäktiga i fägen (men det beror ju på vad man vill fota)..
PAPPER..

röd> tar över
blå>förlåtande
svart>lätt
vit>lätt
grå> svåraste
rosa> Nja
brun> inte prövat, men kan tänka mig passar bra till porträtt med mjukt ljus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar