Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studio i Kalmar...mitt sista försök!

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Efter ett och ett halvt år i Kalmar har jag utan resultat försökt att komma i kontakt med någon förening/klubb som har ett riktigt mörkrum att hyra ut, jag har också sökt efter en utrustad studio/ateljé. Detta verkar tyvärr inte existera i Kalmar.

Både jag och en tjejkompis har flera gånger försökt komma i kontakt med Kalmar Fotoklubb, men dom vill tydligen inte ha fler medlemmar eftersom dom struntar i att höra av sig. Dessutom är deras hemsida totalt oduglig.

Därför gör jag ett sista försök här på fotosidan!

Fråga 1. Är det någon som känner till en förening/klubb i Kalmar där man kan hyra eller låna ett mörkrum (inte högskolans mörkrum eftersom deras förstoringsapparater är värdelösa)?

Fråga 2. Är det någon som känner till en förening/klubb i Kalmar där man kan hyra eller låna en utrustad (en lokal med fonder och blixtar) studio/ateljé?

Som student har jag tyvärr inget kassavalv att ösa från, trots att jag heter Joakim, så det bör inte vara för dyrt. Men självklart är jag beredd att betala för mig.

/Joakim

Det kanske kan bli.

Vår förening www.grafik99.com är öppen för förslag till att använda vår lokal för ateljé.

Den används idag för måleri och grafik. Men de som är intresserade av att bilda en grupp, eller hyra in sig i någon form är välkomna att höra av sig till mig.

Det är vår ordförande Margit Hoffman som står för lokalen. Hon är en mycket dynamisk och handlingskraftig människa och mycket intresserad av foto.

Jan Olof

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar