ANNONS
Annons

Strul med betalning

Produkter
(logga in för att koppla)

acey

Aktiv medlem
Jag beställde (för cirka ½ år sedan) ett infrarött filter från NY Camera, ett företag i (lustigt nog) Tyskland.

länk: http://www.ny-camera.net/

Nu är det så att efter denna långa väntan (och nästan borglömda beställningen) har kommit i mina händer via USP. Det är här problemet kommer in, jag har nämligen från börjar begärt C.O.D vilket står för Cash On Delivery vilket i sin tur fungerar ungefär som postförskott. Men några veckor sedan så tog företaget kontakt med mig och undrade om det inte var möjligt med kreditkorts-betalning istället eftersom de var tvugna att lägga ut en speciell avgift för C.O.D-ärendet. Jag nappade, de fick vad de behövde för en transaktion och nu står jag här med en avdragning på mitt konto samt ungefärlig summa att betala UPS för att erhålla min beställning.

Hur göra?

Jag tog kontakt med företaget som i sin tur sade att de inte kan se någon banköverföring vilket jag i min tur kan bevisa med hjälp av internetbank där det står vilka som överfört, hur mycket osv.

Jag tog en screenshot och skickade ytterligare ett mejl i vilket jag förklarade att nu är det så att det faktiskt har skett en överföring. Väntar på svar..

Någon som har något förslag?

/Markus
 
Hade liknande strul med Amazon.com en gång. De hade inga uppgifter på mig eller betalning m.m., men efter ett par veckor kom ändå boken jag köpt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.