Annons

Sträck på ny skärm HP ZR24w - vad är felet?

Produkter
(logga in för att koppla)

bildstina

Aktiv medlem
Har införskaffat en ny bildskärm, en HP ZR24w med IPS-panel. Har nu upptäckt en svart vågrät linje och en grön lodrät linje på skärmen. Är det en inställningsfråga eller är det fel på min skärm? När jag skulle ta skärmen i bruk fick jag välja mellan tre olika kablar, en VGA, en DPI och en videokabel. Jag använder datorn/skärmen mest till bildredigering och valde VGA-kabeln. Var det rätt val, eller vilken kabel ska man använda vid bildredigering? Kan valet av kabel ha något med de mystiska sträcken på bildskärmen att göra? Köpte skärmen hos Dustinhome. Tacksam för råd och hjälp!

Christina
 
Tycker du skall reklamera skärmen.
För enkelhetens skull skulle du kunna ta ett foto av skärmen och skicka den till supporten på Dustinhome för bedömning innan du skickar iväg skärmen.
Du behöver ändå ta kontakt med dem för att få ett returnummer.
Ser nu på Dustinhomes hemsida: http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=1535&pageID=139 att du skall ta kontakt med HP´s support 0771-303000.
Du skall registrera ditt inköp av skärmen på HPs hemsida www.hp.se
 
Har införskaffat en ny bildskärm, en HP ZR24w med IPS-panel. Har nu upptäckt en svart vågrät linje och en grön lodrät linje på skärmen. Är det en inställningsfråga eller är det fel på min skärm? När jag skulle ta skärmen i bruk fick jag välja mellan tre olika kablar, en VGA, en DPI och en videokabel. Jag använder datorn/skärmen mest till bildredigering och valde VGA-kabeln. Var det rätt val, eller vilken kabel ska man använda vid bildredigering? Kan valet av kabel ha något med de mystiska sträcken på bildskärmen att göra? Köpte skärmen hos Dustinhome. Tacksam för råd och hjälp!

Christina

Finns det DVI så är det en bättre överföring till skärmen. VGA är analogt medan DVI är digitalt helavägen till panelen.

M
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.