Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Storträff
- Trådstartare redrosie
- Start datum
wikman
Aktiv medlem
Jag vet att modellbilder håller på att ordna en storträff för sina medlemmar nästa sommar. En camping i Lidköping av alla ställen (kanske för att Adam bor där, vem vet).
Problemet är väll att det går en magisk gräns någonstans där det helt plötsligt blir en ganska stor ekonomisk risk... klart man kan dra igång utan mottagde anläggnings vetskap och låta folk boka själva, typ "boka rum natten mellan 14 % 15/5 2005 på hotel BlaBla i BilligaStaden", sen pejlar man av lite hur mycket som är bokat och reserverar ev. upp resterande rum. Fixar middag m.m. m.m.
Det är ju säkert olika vad folk förväntar sig, ta Björn (bjanha) t.ex. han kan ju åka ut till Landsort bara för att sova, då är det ju lätt som arrangör. Några kanske kan sova i sovsal medan andra vill ha hotell, med frukost och egen toa...
Problemet är väll att det går en magisk gräns någonstans där det helt plötsligt blir en ganska stor ekonomisk risk... klart man kan dra igång utan mottagde anläggnings vetskap och låta folk boka själva, typ "boka rum natten mellan 14 % 15/5 2005 på hotel BlaBla i BilligaStaden", sen pejlar man av lite hur mycket som är bokat och reserverar ev. upp resterande rum. Fixar middag m.m. m.m.
Det är ju säkert olika vad folk förväntar sig, ta Björn (bjanha) t.ex. han kan ju åka ut till Landsort bara för att sova, då är det ju lätt som arrangör. Några kanske kan sova i sovsal medan andra vill ha hotell, med frukost och egen toa...
redrosie
Aktiv medlem
Men det går väl att ha en dag utan övernattning...eller övernattning på eget bevåg...
Jag har en stor tillit till att man inte behöver "ordna" allt hela tiden utan att saker går att fixa iaf med ansvar på var och en.
Hmm..kanske en träff i november på en frusen åker...
Med ett brinnande intresse för en gemensam sak så kan man göra en gråkall dag till en varm tillställning )
Jag har en stor tillit till att man inte behöver "ordna" allt hela tiden utan att saker går att fixa iaf med ansvar på var och en.
Hmm..kanske en träff i november på en frusen åker...
Med ett brinnande intresse för en gemensam sak så kan man göra en gråkall dag till en varm tillställning )
Fotograf121
Aktiv medlem
Vi kan ju sattsa på en guinnes rekord med mest samlade fotografer då även i olika städer men vi tar exakt lika bilder vid ett exakt klockslag!
När jag var med i en orkester så var det orkestrar runt om i hela landet som diregerades av en och samma dirgegent. Maffigt värre!
När jag var med i en orkester så var det orkestrar runt om i hela landet som diregerades av en och samma dirgegent. Maffigt värre!
redrosie
Aktiv medlem
Ja det var ju lite av tanken ) Och vi kan ju även föreviga händelsen på alla håll..kanske även skulle kunna locka lite media??
Hmm..*funderar vidare*..kanske även något ställe skulle lockas av utställning av händelsen??
Jag tror på att enkelheten (dvs att inte organsisera middag osv) gör en sådan träff lite speciell.Enkel och okomplicerad.
Hmm..*funderar vidare*..kanske även något ställe skulle lockas av utställning av händelsen??
Jag tror på att enkelheten (dvs att inte organsisera middag osv) gör en sådan träff lite speciell.Enkel och okomplicerad.
Fotograf121
Aktiv medlem
redrosie skrev:
Ja det var ju lite av tanken ) Och vi kan ju även föreviga händelsen på alla håll..kanske även skulle kunna locka lite media??
Men dom behöver nog inte skicka en fotograf... *S*
Nä min tanke eller inlägg tidigare var väl mer för dom som inte kan komma till samlingsplattsen. Men Sundsvall ligger ju bra i mitten av sverige... Inte långt ifrån sveriges faktiska mittpunkt heller...
niklasl
Aktiv medlem
Knappast den demografiska mittpunkten... ;-)121an skrev:
Men Sundsvall ligger ju bra i mitten av sverige... Inte långt ifrån sveriges faktiska mittpunkt heller...
Fotograf121
Aktiv medlem
niklasl skrev:
Knappast den demografiska mittpunkten... ;-)
Ja det blir ju lite innåt landet snett uppåt men för oss faktiska norrläningar är ju dom 10-20 milen inte så långt
Canonliza
Aktiv medlem
Jag tycker det vore en skitkul idé att ha en stor "öppen" träff där alla bär sitt FS-namn och sitt "vanliga" namn på en liten skylt. Bara gå runt och mingla och få ansikten på varandra... Superidé. Själv bor jag ju på Gotland så allt är långt, men vore inte Stockholm rättvist för de flesta?! De flesta "billiga" resor att finna med flyg, tåg eller buss går ju till Stockholm... //Liza