Annons

STORTRÄFF, nära Jönköping 3-4 september!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bertil Lindgren

Avslutat medlemskap
Håkan Ringman, undertecknad mfl, tar nu tag i detta och inbjuder er alla till fototräff på Spånhults Herrgård helgen 3-4 september 2005.


Vi har bokat Spånhults Herrgård i Norrahammar straxt utanför Jönköping.
Herrgården kan ta max 60 gäster, vi har 45 förbokade platser så först
till kvarn gäller. Programmet är ännu inte klart men vi kommer att fokusera på möjligheten att träffas och se och prata fotografi. Preliminärt håller vi på från lördag morgon till söndag eftermiddag.

Maila oss gärna med förslag på aktiviteter, och anmäl om du vill visa bilder och eller hålla föredrag. Bland det vi arbetar på nu finns bla föredrag/bildvisningar studie/studio besök och ett swap meet då alla ska kunna sälja/köpa fotogrejer. På lördagen är det vernissage på inte mindre än 2 st fotoutställningar på Länsmuseet i Jönköping som vi oxå tänkte hinna besöka. På kvällen tänkte vi oss en egen pub för samvaro och diskussioner så länge vi orkar....

Vissa kostnader blir det förståss men vi försöker hålla dem låga.
Vi har beräknat att det kommer att kosta 575:-/person. (med viss reservation för att det kan bli lite dyrare...upp mot 625:- vi har inte helt klart med maten kostnad för konf rum osv ännu)

Då ingår middag lördag kväll, en övernattning, frukost och lunch på söndag.
Boendet är enklare/vandrarhem dvs egna lakan osv...

Om du vill vara med men inte bo på Spånhult och äta frukost så kostar de ca 325:- för träffen, middag lördag kväll och lunch på söndag.


Om du vill komma maila genast till [email protected] och skriv "FOTOTRÄFF" som ärende (VIKTIGT) så registrerar vi din anmälan och skickar dig information om hur du ska betala.
Betalning = anmälan och säker plats.

Exakt pris, hur du betalar och slutgiltigt (?) program får du med mailet från oss...

Tala i mailet om:

Vem/vilka som kommer.
Adress.
om du vill bo på Spånhult.
Ev, Vilka du vill dela rum med.
(2-4 bäddar /rum)

om du vill bidra med något, bildvisning/föredrag osv...

tala gärna om om du kommer med bil/ kan hjälpa till med transport vid studiebesök osv...

(Det finns viss möjlighet till enkelrum, men räkna med att det
tillkommer minst 250:- på priset då.)

till sist....

VÄLKOMNA!!

/b
 
Ett litet tilägg...

när du mailat så ska du i stort sett direkt få ett autosvar....

Får du inte det och använder hotmail, yahoo mfl kolla så att inte mailet hamnat i skräp (Spam) mappen...

Hittar du vårt svar där kan du behöva ställa in att mail från oss inte är spam för att vara säker på att all info kommer fram...

/b
 
Sista anmälningsdatum och kostnader klara!

Mer info om STORTRÄFFEN

Det kommer att kosta 230- 270:- att bo på Spånhult, i det priset ingår frukost samt vandrarhemsboende (dvs egna lakan osv...) i 2-4 bädds rum. STF medlemmar har rabatt. Rummen bokas samtidigt med träffen genom oss (se info föregående inlägg), och betalas direkt vid incheckningen.

Kostnaden för träffen blir 275:- och då ingår förutom tillgång till konferensrum osv, en buffe på lördagskvällen, och lunch på söndagen, till båda måltiderna ingår lättdryck, starkare finns att köpa till. Kanske vi kan fixa lite fika då och då oxå....

Bindande anmälan måste vara mailad till oss senast den 17 augusti, du får ett automail tillbaka direkt och vi hör av oss om hur du betalar efter den 17/8.
Betalningen ska vara inne i god tid före den 26 augusti.
 
Om du vill bidra med något: visa bilder, hålla föredrag mm. Skicka ett mail till mig så skall vi sätta ihop ett schema.

För att få en innehållsrik helg så måste vi hjälpas åt med programmet. Bertil, undertecknad och mfl ser till att vi träffas, resten ordnar vi ihop.

Håkan
 
Enligt intresseanmälan så är ju intresset mycket stort. Hur är det i verkligheten, d.v.s. anmälningar?

Kan ni, typ, lägga upp hur många som anmält sig, i denna tråd då, eller kan man kolla det på nåt sätt?

Känns lite som att man inte vill åka om det bara kommer 15 pers & man har förväntat sig 70:)

//Larsa
 
Bertil är bortrest och han har koll på hur det går med anmälningarna. Men det fixar han säkert när han kommer hem.

Håkan
 
Hemma igen...

Hemma igen, fast jag hade gärna stannat längre.... Har varit några dagar uppåt Orsa finnmark.. gött, dessutom funkar mobben bara ibland så jag har sluppit kommunicera ett par dagar..

Vad gäller anmälningar så var det ju som du påpekat ett 70tal som sagt sig vara intresserade, vi har i dagsläget ett tiotal anmälda så kommer det inte fler anmälningar de närmsta dagarna så blir det inget.... vi har satt en minimigräns runt ett 25-tal....

Men kanske fler gör som du och väntar för att se hur många som anmält sig.

Fast gör alla så så lär det inte bli någon träff, så sätt fart och anmäl er nu, så fixar vi ihop träffen till den 3-4 september!!

/b
 
Anmälningarna rullar in...

Vi har nu fått anmälningar från bla, Malmberget, Ljungskile, Huskvarna, Linköping, Borås....

Men vi behöver bli fler så sätt fart nu, ta chansen och anmäl er snarast... sista anmälningsdag 17 augusti dvs i morgon!

/b
 
Studiebesök....

Ännu finns chansen att anmäla sig till träffen..

Jag kan oxå meddela att Scandinavian Photo just meddelat att de trots att de egentligen har lördags stängt erbjuder oss att komma och hälsa på på lördagsförmiddagen.

Det är OXÅ klart att det finns folk som har en del fotoprylar, bla en hel del mörkrumsutsrustning (förståss) till loppispriser om vi vill ha en egen BYTESMARKNAD.

Vi räknar oxå med ett eller flera besök i fotostudios för de som önskar.

MEN, det gäller att få iväg anmälan nu direkt, och ta chansen, det är ju nu det gäller....

/b
 
Om det är ngn som kommer till träffen och vill ha ett STORT sköljkar (gissar 140*80*30) så har jag ett billigt.
Hör av dig i så fall.

Förlåt för lånet av forumet men denna pryl är inget man betalar posten för att skicka.
Hmmm får nog ta kombin till Norrahammar i så fall...
/Erik Schalin
 
Erik Schalin skrev:

Förlåt för lånet av forumet
/Erik Schalin

Bra lånat!!
jag fortsätter....
2 våtbänkar en mindre en lite större...
många skålar.. 18x24 - 50x60cm
flera avmaskningsramar
2-4 mindre förstoringsapparater för runt 500:- st
pappersmagasin 24x30cm
12x16cm 9x12cm och 4x5" filmkassetter 30:-/st?
2-3 banankartonger blandade pryttlar...
/b
 
Så hur blev det med anmälningarna?

Rymms vi i en husvagn, eller räcker det till en storträff?

/Erik
 
eon skrev:
Så hur blev det med anmälningarna?

Rymms vi i en husvagn, eller räcker det till en storträff?

/Erik

om man säger så....
det behövs ingen stor husvagn.

du borde ha fått ett mail från mig, jag har mailat alla som anmält sig. Men jag tar med det här oxå så det inte är någon som inte blir meddelad.

ses .... (någon annan gång..)

/b

*************

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: STORTRÄFF i Jöne [mailto:[email protected]]
Skickat: den 19 augusti 2005 23:39
Till: XXXXXXXXXXXXX
Ämne: SV: Fototräff


Hej!

Tyvärr blev det bara 11 personer som anmälde sig till träffen.
Det är för få för att kunna göra en sådan här träff så därför måste vi
tyvärr ställa in träffen.

Tack för att du ville komma, hoppas vi kan ses någon annan gång.

vänliga hälsningar

/från oss som försökte..


Vill du nå mig, Bertil i annat ärende så maila på [email protected]
************************************************
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.