Annons

Stort jobb

Produkter
(logga in för att koppla)

HP.

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag är verksamhetschef på ett företag som bl.a. bygger hemsidor och sökmotoroptimeringar och sökmotormarknadsför på nätet. Nu söker jag kunskap med några frågor och tänkte att detta forum om något borde besitta den rätta kunskapen.

Jag skall göra ett stort jobb åt en kund. En del i jobbet består utav att han vill ha en tjänst som automatisk omvandlar foton och kort till olika effekter. Bl.a till Water reflection, Polaroid Collage, Da Vinvi Style m.fl.

Mina funderingar är som följer:
1. Är detta möjligt på ett smidigt sätt?
2. Vilka licenser behövs för detta?
3. Vet ni vem som skulle kunna tänkas lösa detta? Vilket företag?

Senast redigerad av en moderator:
Förstår inte riktigt vad du menar, "effekterna" du nämner säger mig inte nåt särskilt. Men om jag gissar är du ute efter algoritmer för automatisk bildbehandling. Kolla med KTH, få tag på någon person som håller i lämplig kurs typ "digital bildbehandling och tillämpningar" (det är alltså på kodnivå, inte photoshopnivå). Det finns sannolikt gott om algorimer idag för div. automatiserade bildbehandlingar med tanke på alla populära appar till iPhones osv som gör bilder till tex polaroidstil.

Ska du koda finns det antagligen ganska många färdiga programmeringsbibliotek för såna bearbetningar, kan tänka mig att det tex finns JAVA-bibliotek för sånt. Även där skulle jag kolla med KTH vad dom känner till.

Hej!

Jag är verksamhetschef på ett företag som bl.a. bygger hemsidor och sökmotoroptimeringar och sökmotormarknadsför på nätet. Nu söker jag kunskap med några frågor och tänkte att detta forum om något borde besitta den rätta kunskapen.

Jag skall göra ett stort jobb åt en kund. En del i jobbet består utav att han vill ha en tjänst som automatisk omvandlar foton och kort till olika effekter. Bl.a till Water reflection, Polaroid Collage, Da Vinvi Style m.fl.

Mina funderingar är som följer:
1. Är detta möjligt på ett smidigt sätt?
2. Vilka licenser behövs för detta?
3. Vet ni vem som skulle kunna tänkas lösa detta? Vilket företag?

Hej !

Utan att säga "gör så här" så borde det gå att parameterstyra ex Gimp till att
utföra filter/effekter, om det blir de önskade är nog bara kunden som
kan svara på.

Licenser. ingen aning, ovanstående är ju fria program, jag antar att man
får bädda in dem eller använda valda delar, men hur det påverkar licensen-äganderätten
till "ditt" verk blir en annan fråga.

//MW

Hej !

Utan att säga "gör så här" så borde det gå att parameterstyra ex Gimp till att
utföra filter/effekter, om det blir de önskade är nog bara kunden som
kan svara på.

Licenser. ingen aning, ovanstående är ju fria program, jag antar att man
får bädda in dem eller använda valda delar, men hur det påverkar licensen-äganderätten
till "ditt" verk blir en annan fråga.

//MW

Tack för era svar! Jag förstod att det skulle finnas kunskap på det här forumet.

Jag skall se över Gimp eller om det går lösa med smidig Java-lösning.
Kom gärna med fler förslag ifall ni kommer på något.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto