ANNONS
Annons

Storformatscanner, någon som har erfarenhet?

Produkter
(logga in för att koppla)

acarlsson

Aktiv medlem
Det verkar vara extremt få personer i vårt land som har erfarenhet av storformat-scanners.
Jag letar efter någon "prisvärt", vilket för mig innebär 20-50k. Gärna 1200 dpi. Gärna med ADF (om det ens finns).
Storformat betyder för mig att den kan scanna minst 37" på bredden.

Någon som har koll och vill rekommendera något specifikt märke eller modell? Någon som vet vem man kan prata med?

Jag bor i Borås, och det finns begränsat med företag som jobbar med storformat-scanners här. 😝

Jag hade nog hört runt med museer och större arkiv. Mitt intryck är att de flesta som bara då och då har behov av att digitalisera så stora original reprofotograferar och stitchar.

Jag hade nog hört runt med museer och större arkiv. Mitt intryck är att de flesta som bara då och då har behov av att digitalisera så stora original reprofotograferar och stitchar.

Bra att du påminde mig!
Följdfråga: Finns det någon vettig firma i Göteborg som har storformat-scanning som tjänst?

Pratade med Arkitektkopia för något år sen, men de skulle ha 800,- per inscanning vilket är en nolla för mycket anser jag...

Följdfråga: Finns det någon vettig firma i Göteborg som har storformat-scanning som tjänst?
Lååångskott men... för länge sedan fanns ett grafiskt/fotografiskt kollektiv/förening på Södra Larmgatan eller möjligen Vallgatan, södra sidan och en trappa upp, där det bl a fanns litet olika scanners för kollektiv användning. Åtminstone A2 flatbädd såvitt jag minns just nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar