Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stora kopior?

Produkter
(logga in för att koppla)

pl2se

Aktiv medlem
Del tre i projektet, bitarna faller sakta på plats. Vart vänder jag mig för att få kopior i 30x30 eller 40x40 från min Portrafilm i 120format? Frontierlabben gör tydligen 25x25 som mest. Jag vill naturligvis ha toppkvalite till nästan gratis priser....

Är inte helt sugen på utskrifter typ Epson 2100 eftersom en del trotts allt tvivlar på beständigheten.

mvh
Peter

Expert i vällingby kan göra upp till 60x100(135-film) fast det är just med en epsonskrivare(7000 modellen). Jag är också lite tveksam men resultaten blir trots allt väldigt bra. Jag ringde labbet och pratade med dem och fick svaret att man "kanske" inte borde låta de hänga i solljus. Aja har iallafall beställt en 60x100 förstoring...får se vart det tar vägen. Den kostar 335:-

En 40x40 får du nog för 200-300:- där.

Frontier kan ju göra 70x100 från 135mm så varför då inte 100x100 (eller mindre) från 6x6 ???

www.radiocity.nu (AudioVideo i Helsingborg)

Fast i den storleken heter det väl posters?

Jaha..trodde att de kom från frontierlabbet oxå...ok då vet man det... då kommer postergrejorna från nån skrivare...

Tack Jim

De labbat jag har pratat med scannar in negget med en frontiermaskin som de skickar över till epsonskrivaren. Bredden på deras papper är max 60cm så det går inte att få den upp till 100x100.

Hmmm lambdaskrivaren är väl det bästa man kan få tag på? Tala gärna om hur det blir sen så skulle jag bli glad. Det jag har sett av kombinationen av epson/fontier så är det riktigt bra...dock återstår att se hur lång tid det tar innan det bleknar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar