Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stora (ca 120x170) utskrifter av god kvalité. Vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rickuz

Aktiv medlem
Jag har en hel del vackra landskapsbilder i min ägo, och har tänkt skriva ut ett par bilder för att se om jag kan sälja dom som tavlor i ett galleri.. Bilderna är på 36MP, så skarpa utskrifter på 100x150cm (eller större) är inget problem.

Någon som vet ett bra ställe där man kan skriva ut så pass stora utskrifter till ett bra pris?

Sen kan jag ju passa på att fråga vad en sådan skrivare kostar om man ska ha en egen hemma? :)

Tack på förhand!

Crimson har 120x250cm flr 1600:- vilket jag tycker är rätt prisvärt.

Hör en bild något större Canvas i vårt kök, 110x300cm.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    63.3 KB · Visningar: 114
Jag har kollat länkarna i denna tråden men jag kan inte se att någon trycker större än 70x100, inte 120x170 eller större.

Vad har jag missat här?

Jag har kollat länkarna i denna tråden men jag kan inte se att någon trycker större än 70x100, inte 120x170 eller större.

Vad har jag missat här?

Då har du kollat dåligt, våra största skrivare hanterar media på upp till max 162 cm bredd. Längden kan i princip vara hela mediarullen. Men tre meters längd är inte ovanligt. Crimson kan också göra större,

Dessa storlekar såg jag inte i prislistan.

Tittade lite snabbt, och lite röriga var dom tycker jag.

Hittade i alla fall på ProCenter en bredd på 110cm, och väljer man 300cm lång blev det ett pris på 4500:-. Gissar att det är exklusive moms, men hittade inte vid en snabb anblick ifall det är så.

Projektor kör i alla fall priserna ex moms. Där hittade jag lite större på 152cm bredd. En 150x300cm går där på 7500:- INKL moms.

Inte billigt direkt, men å andra sidan så gör man en sån stor förstoring för hemmet, är den väl tänkt att sitta några år i alla fall..

Projektor kör i alla fall priserna ex moms. Där hittade jag lite större på 152cm bredd. En 150x300cm går där på 7500:- INKL moms.

Inte billigt direkt, men å andra sidan så gör man en sån stor förstoring för hemmet, är den väl tänkt att sitta några år i alla fall..

Nej, det är inte så billigt. Och det finns säkert ställen som är billigare än detta. Men vi slänger inte bara in en fil i ett skrivarprogram, utan bilden anpassas till det valda mediet och skrivaren, skärps. Sedan gör vi testutskrifter som godkänns innan dess att vi skriver ut en så stor bild. Så det tar tid.

Nej, det är inte så billigt. Och det finns säkert ställen som är billigare än detta. Men vi slänger inte bara in en fil i ett skrivarprogram, utan bilden anpassas till det valda mediet och skrivaren, skärps. Sedan gör vi testutskrifter som godkänns innan dess att vi skriver ut en så stor bild. Så det tar tid.

Har full förståelse för att det kostar :)
Förutom tiden ni måste lägga ner och extra testutskrift så ska en dyr skrivare i slutändan betala sig, utbildningen för att få ett bra resultat mm.. Ingen massproduktion direkt...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto