Annons

Stora bakgrunder

Produkter
(logga in för att koppla)

daniel_malmhall

Ny medlem
Jag ska hjälpa en förening att fotografera några fotbollslag och undrar var man kan få tag i stora bakgrunder. Eftersom det kan vara väldigt många i ett lag som tror jag inte att 3x5 meter skulle räcka.

Jag undrar också om det är någon som har förslag på material som passar bättre eller sämre.

En stor ljus matt vägg kan fungera nog så bra om du ska vara inomhus. Utomhus är möjligheterna oändliga.
Pappersbakgrunder kan du hitta i stora storlekar till bra pris på kaffebrus

Kolla om du kan få tillgång till en scen någonstans, en teater, folkets hus eller liknande. Ridån på scenen kan ofta fungera som en bra bakgrund för större gruppbilder. Har du riktig tur så kan du få tillgång till bra belysning där för ljussättning.

http://www.webshop.aifo.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=SE&wts.ACTION=loginguest&$echoType=VU&$echoCode=310&p=H

såna har jag haft när jag fotat skolklasser, men dom kostar ju en slant plus att man måste ha minst 5 st stativ, något att fästa bakgrunden vid och massa klämmor.

Det dryga med att fota på en scen är att den oftast inte är tillräckligt djup, speciellt inte om du ska fota mot ridån. Man måste stå och fota bland stolsraderna. Scenen är ju dessutom i de flesta fall upphöjd så man får fixa ett bord att stå på för att komma i rätt höjd.

Utomhus är optimalt, kräver mindre utrustning med, bara kamera, stativ och en upplättningsblixt. Fota i skuggan mot en vägg, buskage eller liknande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar