Annons

Stor skillnad mellan 350D och 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Davz00r

Aktiv medlem
Tja jag tänkte köpa en kamera efterssom jag nyss sålt min Konica Minolta Dimage z5 för 3500 kr! :)
Nu är det så att jag vet inte riktigt vilken kamera jag ska köpa, funderar på en Canon eos 350D eller en 400D. Det jag undrar är om skillnaden mellan dessa två kameror verkligen är så stor? Är det någon skillnad alls förutom Rengöringssystemet, Megapixlarna och displaystorleken? Är det någon som helst skillnad i hur bra kvalite det blir på bilderna, det är det som jag bryr mig mest om. Sen som ett litet tillägg så undrar jag om en nikon d70 håller samma kvalite som 350D, 400D gällande kvalite och prestanda.

Det som jag är mest intresserad av är hur bra kvaliten blir på bilderna, sen vill jag ju även ha alla funktioner som hör till en systemkamera. Jag jobbar dock inte som fotograf. Ni får gärna rekommendera andra kameror (oberoende av märke) som ligger i prisklassen runt 6000-8000.

Jag blir superglad om någon kan hjälpa mig!
 
jag tror inte att du kan se skillnaden på kvalitén


350D
1.8 skärm

400D
2,5 skärm



350D
8,2 mpix

400D
10,1 mpix



350D
3 bilder/sek upp till 14 bilder

400D
3 bilder/sek upp till 27 bilder



350D
Ingen Dammborttagningen

400D
Dammborttagningen



350D
7 fokuspunkter

400D
9 fokuspunkter
 
framför allt verkar (har bara testat min 350 och en kompis 400) 400D ha betydligt snabbare och träffsäkrare autofokus, speciellt när det är lite mörkt.
 
Personligen hade jag nog hellre valt mellan 400D och en beg 20/30D.
Visst lär du kunna ta fantastiska bilder med en 350 också, men jag tycker att 400D är ganska ordentlig uppgradering. Det där med damm på sensorn är ett högst påtagligt problem, och att ha en bra skärm är guld värt.
 
Jag skulle nog ha valt en 350D eftersom jag har testat båda tycker jag att det är snyggare och bekvämare med 2 små skärmar. I stället för alltid ha igång en som förövrigt drar mer batterier.

Bildkvalitén är det ingen skillnad på enligt mig, av gör själv, jag tycker att 350D är lika bra och till ett bättre pris.

/Carl
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.