Annons

Stolmen eller liknande?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad skall du ha som bakgrund?

Om du funderar på pappersbakgrunder av papper så väger de en del. Julas stativ för halogenbelysning som du förlänger (med vad?) samt en gardinstång däremellan kan kanske bli lite vingligt och vekt. Kolla att det känns tillräckligt stabilt innan du köper. Det är ju lite pinsamt om alltihopa rasar ihop till en hög mitt under en fotografering. Dessutom kan ju dyra grejer förstöras i fallet, fotobelysning eller staffage, och då är hela "vinsten" uppäten i ett nafs.

Börjar med velourtyp från jysk (75 spänn för fem meter). Detta är dock temporärt samt för att testa lite. Vill givetvis ha papper sen, men då kanske jag vet hur prylarna ska stå och fäster krokar i taket för att slippa stativ.

Stolmen var ju klart billigare än motsvarande Autopoles, intressant! Med tanke på att dom är till för att sätta upp hyllor och grejer så bör dom ju hålla. Men hur låser man dem, är det något som är enkelt att flytta?

Tillsammans med några klämmor, typ http://www.kaffebrus.com/double-clamp-188.html och en stång blir det riktigt stabilt stativ.

Har hört rykten om att stolmen skruvas upptill, vet dock inte säkert eller om det verkligen behövs även om det är så.

Har dock sett liknande på bland annat rusta, men jag hittar dem inte nu.

Oslagbart billigast är att skruva två krokar i taket och sedan hänga upp en 28mm rundstav i dessa. På rundstaven som skall vara 3meter lång kan du sedan hänga Jysk Velour eller pappersbakgrund på rulle som är 2,75meter i bredd.

Bild på krok från Clas Ohlson hittar du här.

Bilagor

• krok.jpg
    krok.jpg
    26.1 KB · Visningar: 807
Tyg från Jysk Bäddlager

Velour finns i många olika färger på Jysk.

Bilagor

• 53600d27.jpg
    53600d27.jpg
    49.9 KB · Visningar: 1,133
ett par superclamps och tre st stolmen kanske kan vara något? en bra bit billigare och faktiskt mer allsidigt än stativseten från kbrus?

VÄääänta nu. kollade in kbrus igen... hur sjutton kan han hålla sådär låga priser? sist jag kollade gick paketet hos han på 2500kr.

1295... mycket bra pris imo.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar