Annons

Stockholmsmotiv i vinterskrud

Produkter
(logga in för att koppla)

Casimir

Aktiv medlem
Om jag vill ägna någon timme för att ta bra vinterbilder i Stockholm, vart skall jag då bege mig?

Nära T-bana samt relativ närhet till en bra pub för att värma sig och få en bit mat är ytterligare krav.

Trots fyra år i Stockholm har jag noll koll på bra vyer för stadslandskap.

/Casi

Skulle (såsom icke-nollåtta) säga runt vattnet. Gamla stan och Söder företrädesvis. Men nu får nollåttorna fylla i. :)

He, he, en riktig noll-åtta. Landskapsbilder vid puben! Det gillar jag. Måste säga att jag har noll-koll på just detta, men annars är det ju fint på Kastellholmen eller Djurgården.

He, he, en riktig noll-åtta. Landskapsbilder vid puben! Det gillar jag. Måste säga att jag har noll-koll på just detta, men annars är det ju fint på Kastellholmen eller Djurgården.

Jag brukar läsa Outdoor Photography. Tidningen har en stående arktikelserie som heter On Location. Faktaruta för varje plats innehåller även beskrivning till närmaste pub ;-)

Om jag vill ägna någon timme för att ta bra vinterbilder i Stockholm, vart skall jag då bege mig?

Nära T-bana samt relativ närhet till en bra pub för att värma sig och få en bit mat är ytterligare krav.

Trots fyra år i Stockholm har jag noll koll på bra vyer för stadslandskap.

/Casi

Det beror ju på vilken typ av vinterbilder du vill ta. Vill du fota stadsvyer enbart eller är det mer natur/ stad du är ute efter? Jag skulle prova Katarinaberget på Söder t.ex. om man vill ha en vy över staden och vatten. Vill man ha mer natur så är det nog Djurgården mer som gäller eller kanske Gärdet. Det finns ju en hel del gröna (numera vita ;P ) parker lite här och var i staden, t.ex observatorieparken, vita parken, långholmen mm. Där kan man nog hitta en hel del stadsvyer ifrån också.
Hoppas detta kan vara av nytta för dig :)

//Richard

Varför inte testa Humlegården? Då har du ju Stureplan nära till hands på ena sidan och Kameradoktorn åt andra hållet.

Jag skulle ta T-banan till Zinkensdam och gå upp mot Skinnarviksberget. Ta vägen via Yttersta tvärgränd som några gamla hus som kan vara spännande att fota speciellt i mörker och med snö. Från Skinnarviksberget har du spännande vyer i alla riktningar. Om du inte har fått nog av gamla kåkar på väg upp till berget tar du Gamla Lundagatan ner från berget.

Pubar finns det så det räcker med på Hornsgatan.

Kjell

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar