Annons

Stockholm Marathon på lördag 5/6

Produkter
(logga in för att koppla)

J0£L

Aktiv medlem
Hej alla glada!

På lördag är det Stockholm Marathon och då kommer jag att njuta av solen och samtidigt fånga ett gäng löpare på min sensor.

När? Loppet startar kl 14 så någonstans däromkring är väl en lämplig tid att mötas upp.

Var? Jag har förr om åren när jag plåtat maran gått/stått mycket vid slottet och kungsan, så det vore kul med lite nya miljöer denna gången... Några förslag?

Hur? Med glatt humör, tomma minneskort, nyputsade gluggar och fulladdade batterier!


Fotoexpeditionen avslutas lämpligtvis på någon trevlig restaurang med intag av energi i både fast och flytande form.

Jag nås på noll sju sex noll noll sex noll sju sju noll.
/Joel.
 

Bilagor

  • _DSC3068.jpg
    _DSC3068.jpg
    81.7 KB · Visningar: 707
Jag är med, Joel. Har tidigare hängt mest vid skeppsbron och söder mälarstrand, så nya perspektiv är välkommet. Vad tror du om att starta vid stadshuset och gå norr mälarstrand upp mot västerbron?
 

Bilagor

  • IMGP1603.jpg
    IMGP1603.jpg
    93.6 KB · Visningar: 688
Norr mälarstrand är ett bra ställe att stå på. Första varvet kommer dom dit efter straxt en halvtimme och man kan stå där och se varvningen, plus att det händer mycket på den sträckan. Sen är det inte långt att ta sig upp till stadion om man vill det och se målgången.
 
Jag är med, Joel. Har tidigare hängt mest vid skeppsbron och söder mälarstrand, så nya perspektiv är välkommet. Vad tror du om att starta vid stadshuset och gå norr mälarstrand upp mot västerbron?

Det tror jag kan bli riktigt bra faktiskt.
 
Tror jag med. Kanske avslutar vi inne i kungsan där det väl fortfarande hålls "smaka på stockholm". Brukar finnas en del kul att fota där med...
 

Bilagor

  • 090607_IMGP3369.jpg
    090607_IMGP3369.jpg
    73.4 KB · Visningar: 657
Vad kul att vi blir ett gäng!

Om vi nu ska röra oss via Norrmälarstrand mot Västerbron tycker jag att en bra mötesplats blir på Centralen vid ringen/spottkoppen (kärt barn har många namn), på övervåningen kl 13.30 så har vi lite tid på oss också.
 
Dyker ev upp, om min smått elaka vår/sommar-förkylning ger sig... Annars ligger jag istället hemma och snörvlar/svettas hela lördagen :-(

Var det i så fall, om man kommer iväg: -"Mötesplats blir på Centralen vid ringen/spottkoppen (kärt barn har många namn), på övervåningen kl 13.30" ?

/B
 
Dyker ev upp, om min smått elaka vår/sommar-förkylning ger sig... Annars ligger jag istället hemma och snörvlar/svettas hela lördagen :-(

Var det i så fall, om man kommer iväg: -"Mötesplats blir på Centralen vid ringen/spottkoppen (kärt barn har många namn), på övervåningen kl 13.30" ?

/B

Japp, det stämmer bra det!

Du får köra någon hård huskur med vitlök och whiskey för att skrämma slag på förkylningen tills imorgon ;).
 
Jag ska försöka komma, ska till värmdö på morgonen och fota.
Hinner jag tillbaks till stan i vettig tid hör jag av mig :)
 
Kul med så mycket folk!

Jag kommer att möta upp er vid stadshuset iom att jag kommer från det hållet. Joel - du kan väl slå en signal när ni lämnar centralen?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.