Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm: Svårt fotosugen: 27/12

Produkter
(logga in för att koppla)

jido

Aktiv medlem
Någon mer än jag som tröttnat på att fota julgranskulor och glada barn? Jag tänkte i alla fall göra ett ryck och sticka ut i eftermiddag för lite stärkande gatufoto.

Tid: 14.30
Plats: Hötorget, vid statyn

/Jimmy

0 7 0 3 - 9 8 6 5 4 7

Bilagor

• imgp6347.jpg
    imgp6347.jpg
    98 KB · Visningar: 436
Kul, Anna!

Egentligen kan du nog ta vad du vill så länge du trivs med grejerna och inte skrämmer slag på dina motiv ;)

Jag kör nog själv med 21- eller 35mm idag. Ljusstarkt och lite vidvinkligt brukar passa mig.

Och glöm inte mössa och vantar ...

/Jimmy

Det är ju nästan mörkt vid den tiden.
Ska vi inte säga 13.30 i stället.

Anna: ljustark normalzoom är perfekt...

Ok,
13.30 funkar fint det med. Lika bra att inse att jag inte får något gjort på jobbet idag i alla fall.

Tack för idag, alla! Trevlig som alltid, och idag en riktig utmaning då ljuset försvann snabbare än en päls på rea.

Trots allt blev det några bilder med:

Bilagor

• imgp8011.jpg
    imgp8011.jpg
    65.8 KB · Visningar: 273
Synd att missa, så länge sen man var ute sist.
Men blir ju svårt utan kamera. Ska dock hämta ut min nya imorgon så någon som är sugen på att dra ut en sväng på lördag håll ögonen öppna för en ny tråd då.

Fina bilder förresten, väntar spänt på att få veta vad det där stockholm mår gult betyder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar