Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm lör 14/5 2011 -Q Arne Val

Produkter
(logga in för att koppla)

benkar

Aktiv medlem
Någon som funderat på att ta en sväng in till stan och beskåda KTH:s Quarnevalen-tåg?

Tre år sedan vi var ett gäng från FS som tittade och fotograferade en hel del. Kortegestart från KTH kl.14.08 (Tror jag det var)

Bra vara på plats ett tag innan i så fall.

Vad tror ni?

Edit/ Efter förslag från leoni72 -Vi träffas vid Östra Station 12.30

Se det som ett prel.förslag/tid och kolla genom resten av tråden för ev. ändringar... :)

/B

Bilagor

• q-arne.jpg
    q-arne.jpg
    94.9 KB · Visningar: 497
Senast ändrad:
DET är mitt bidrag sist jag var med!! ha ha ha

Jag jobbar för Q imorgon och kommer ränna omkring där. Säg hej om du ser mig. Kommer ha en svart tröja det står KFIB på.

Hej Bengt.

Satt precis och komponerade en tråd till detta event! Men du hann före! ;)

Förslag att träffas vid Östra Station kl 12.30. Alla ekipagen brukar vara i allén på Valhallavägen där de fixar det sista innan de drar iväg. 14.08.

Låter det ok?

/Tina

Hej Bengt.

Satt precis och komponerade en tråd till detta event! Men du hann före! ;)

Förslag att träffas vid Östra Station kl 12.30. Alla ekipagen brukar vara i allén på Valhallavägen där de fixar det sista innan de drar iväg. 14.08.

Låter det ok?

/Tina

Låter bra, då kan man ta en liten sväng upp på Drottning Kristinas väg och beskåda ekipagen innan avfärd.

Kan ev. bli regnskurar, ta med paraply...

/B

Ni som hänger med imorgon:

Ät gärna en stabil frukost så att ni står er en stund (Man kan ju även mätta hungern med en grillkorv, eller dela upp gruppen mellan mätta och hungriga)

Förra året hann vi med starten vid 14-tiden, häckade i ett bra fotohörn 500 meter efter starten med rätt ljus i 1 timme, trillade sedan över till Kungsgatan och hann ta en och annan bild av lik-uppsamling....

/B

Bilagor

• q-arne3.jpg
    q-arne3.jpg
    95.7 KB · Visningar: 478
Jag kommer också :).

Några bilder från Quarnevalen 2008 :).

Bilagor

• _DSC1348.jpg
    _DSC1348.jpg
    65 KB · Visningar: 644
  • _DSC1233.jpg
    _DSC1233.jpg
    69.4 KB · Visningar: 382
  • _DSC1159.jpg
    _DSC1159.jpg
    78.2 KB · Visningar: 506
Nu har jag "vilket objektiv skall jag ta med mig"-ångest.... :)

Vart på södra station/tekniska högskolan ses vi? (jag brukar alltid springa vilse...)

Jag skulle kunna rekommendera er alla att träffas redan vid 13 tiden för att kunna springa omkring bland alla bidragen medan de ställer upp sig på KTH området! Jag kommer ankomma till tekniska runt 12:30 så jag har gott om tid att gå runt och fotografera alla bidrag innan starten 14:08.

Ni kan nå mig på noll sju tre 321 35 99 efter 12:30 om ni vill slå följe inne på KTH.

Jag dyker nog upp en sväng jag med. Måste bara försöka få i mig lite frulle och så. Hör av mig när jag är på G.

/Jon

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar