Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm: fotokompis måndagen den 23 juni. Temadag!

Produkter
(logga in för att koppla)

jido

Aktiv medlem
Nu börjar jag få slut på bilder igen vilket gör det nödvändigt att dra till stan igen med kameran i högsta hugg.

Plats: Ringen vid T-centralen
Tid: 12.00 på måndag

För att förekomma de som alltid tjatar om att vi behöver tema bestämmer jag helt sonika att måndagens tema är låttitlar av Steely Dan. Sug på den ;) Troende Dan Heads får förstås skena iväg med allehanda fiffiga tolkningar utifrån låtarnas innebörd - för dig som är oinvigd räcker det gott med att titeln matchar bilden.

Nåväl - här är låtarna du har att välja mellan. Om någon mot förmodan skulle lyckas matcha varenda titel mot en bild bjuckar jag på bärs. Eller kanske en Black Cow, för att hålla mig till temat hö-hö...

LÅTAR:
- BAD SNEAKERS
- BLACK COW
- DIRKY WORK
- DON'T TAKE ME ALIVE
- GLAMOR PROFESSION
- GREEN EARRINGS
- HEY NINETEEN
- HOME AT LAST
- ONLY A FOOL WOULD SAY THAT
- PRETZEL LOGIC
- REELIN' IN THE YEARS
- SIGN IN STRANGER
- THROW BACK THE LITTLE ONES

Minst tre titlar ska du ha bilder till efter dagens slut. ok?

Rock on, allihop!
(och med förhoppningen att någon hänger med ;)

Bilagor

• imgp8625.jpg
    imgp8625.jpg
    96.7 KB · Visningar: 503
Senast ändrad:
bune skrev:
Här hade jag gärna varit med! Men firar midsommar i småland.
Hänger gärna med nästa gång =) =)

Glad midsommar förresten
- Tack det samma, Manuel! Jag räknar med att starta fler såna här trådar framöver, så det finns hopp ...

Det låter skoj, räkna med mig.
Glad midsommar på alla förresten.

Men nu ska jag sätta mig på cykeln och dra till närmaste badstrand. Vi syns imorgon, "be there or be square"

Typiskt.. här får man som bäst bada i poolen på tomten. Nåt annat badväder har vi inte.. regn o rusk.
Men jag får köra nya M3.an i alla fall :p RIKTIGT KUL!!

bune skrev:
Typiskt.. här får man som bäst bada i poolen på tomten. Nåt annat badväder har vi inte.. regn o rusk.
Men jag får köra nya M3.an i alla fall :p RIKTIGT KUL!!

Det måste vara hemskt med pool på tomten, jag skulle nog också tycka det var hemskt. :p

Näe en annan måste ju gå till jobbet imorgon måndag. Men till nästa helg hoppas jag att kameran får komma ut på promenad :)

Jag glömde bort att jag visst skulle förbi och skriva på lite kontrakt idag angående lägenheten och det runt 14 så blir antingen en väldigt väldigt kort tur eller ingen alls. OCh då blir det nog ingen als tyvärr.

Attans otur, Andreas.

Då hänger det väl på Manne om jag ska få gå själv eller i sällskap. Manne - är du på hugget idag ..?

Bilagor

• 080615_imgp3479_b.jpg
    080615_imgp3479_b.jpg
    43.4 KB · Visningar: 192
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar