Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Steady shot går ej att sätta på on ( Sony 550)

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Då jag upptäckte härom dagen att steady shot var avstängd vilket jag inte ,medvetet stängt av och skulle sätta det på on igen så går nu inte detta . Just den rutan i menyn är bokstäverna lite mer dämpade och med en grå text och så fort jag blädrar så hoppar den över just den menyn . Vet nu inte om detta kan ha att göra med att jag "tappade" kameran för några veckor sedan i backen ? Men kameran fungerar ju för övrigt bra utan några krångel har även provat att byta objektiv men inget händer Och jag har även läst i instruktins boken men det fungerar ändå inte . Och jag och jag har även provat att återställa kameran i fabriksläget men det fungerar ändå inte . Och jag tycker att även om nu den funktionen gått sönder så borde väl det gå att ändra den i menyn ?? Någon som råkat ut för detta förut ??

Affe.R;1658614Och jag tycker att även om nu den funktionen gått sönder så borde väl det gå att ändra den i menyn ?? [/QUOTE sa:
Jag tycker snarare tvärt om. Om ett system upptäcker att något inte fungerar som det ska så är det väl snarare korrekt att göra användaren uppmärksam på detta genom att _inte_ låta användaren tro att en funktion är aktiv?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto