Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativhjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

Joontee

Medlem
Hej!

Nu är det dags att införskaffa ett stativ till min 7D, som oftast är kombinerad med 70-200 4L. Jag fotar mycket natur, fåglar etc. men är också intresserad av att filma och funderar därför vilket stativ och stativhuvud som gäller. Videohuvud har klart bäst panoreringar, men kan exempelvis inte tiltas för stående bilder(?). En kombination vore perfekt. Har ni några tips på bra stativhuvuden/kompletta stativ under 2000kr, samt/eller funderingar angående vilken lösning som är optimal, vore det mycket uppskattat.

Tack på förhand!

Köp en stativring till objektivet

Hej!

Nu är det dags att införskaffa ett stativ till min 7D, som oftast är kombinerad med 70-200 4L. Jag fotar mycket natur, fåglar etc. men är också intresserad av att filma och funderar därför vilket stativ och stativhuvud som gäller. Videohuvud har klart bäst panoreringar, men kan exempelvis inte tiltas för stående bilder(?). En kombination vore perfekt. Har ni några tips på bra stativhuvuden/kompletta stativ under 2000kr, samt/eller funderingar angående vilken lösning som är optimal, vore det mycket uppskattat.

Tack på förhand!

Köp ett stativfäste till objektivet så kan du tilta så mycket du vill. Finns väldigt billiga piratringar (t.ex. ebay och även från svenska firmor - google är din vän). Här har du en hyfsat bra kombo med videohuvud: (Bra för sitt billiga pris)
http://www.cyberphoto.se/dorr/380024_A4_klein.jpg
Huvud: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=700128

Med detta får du också råd med ett stativfäste till ditt 70-200 (Den får du leta efter själv, men det brukar vara en baggis att hitta - sök på "tripod mount 70-200/4" eller liknande eller på svenska.

Hej!

Tack på förhand!

du kan ju köpa mitt säljer manfrotto 055XB+488RC2 komplett med väska endast lätt begagnad mitt pris 2000kr plus ev frakt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar