ANNONS
Annons

Stativ, trådutlösare, batterigrepp och reflexskärm till nybörjare!

Produkter
(logga in för att koppla)

maljo

Ny medlem
Hejsan!
Jag är en amatörfotograf som har blivit inspirerad att fota mer. Jag har en EOS 400D och vill köpa ett stativ. Fick rekommendationen av min fotolärare att köpa ett Manfrotto 190 med kulled (ca 2000kr), men jag vet inte om jag kommer att använda det så mycket att det känns motiverat att köpa ett så pass dyrt. Har ni något förslag eller tycker ni att jag bör satsa på det stativet? Och kan man använda "700 RC2 mini videohuvud" även till en Canon systemkamera eller är det endast till för videokameror?

Jag undrar också angående trådutlösare till EOS 400D. Förslag?

Batterigrepp till EOS 400D, finns det?

Och en smidig reflexskärm - vilken storlek bör jag ha och vilken färg är att föredra? (Vit/guld eller vit/silver?)

Jag är jättetacksam om jag får svar på dessa frågor.
Om alternativen inte heller är alltför dyra blir jag glad, eftersom jag studerar och inte har särskilt mycket pengar att spendera.

Ska du köpa ett stativ så skall du köpa ett bra. Annars lär du ångra dig och stativet blir liggande hemma. Om du inte känner att du behöver ett stativ så vänta tills dess du behöver ett.

Hejsan!
Jag är en amatörfotograf som har blivit inspirerad att fota mer. Jag har en EOS 400D och vill köpa ett stativ. Fick rekommendationen av min fotolärare att köpa ett Manfrotto 190 med kulled (ca 2000kr), men jag vet inte om jag kommer att använda det så mycket att det känns motiverat att köpa ett så pass dyrt. Har ni något förslag eller tycker ni att jag bör satsa på det stativet? Och kan man använda "700 RC2 mini videohuvud" även till en Canon systemkamera eller är det endast till för videokameror?

Jag undrar också angående trådutlösare till EOS 400D. Förslag?

Batterigrepp till EOS 400D, finns det?

Och en smidig reflexskärm - vilken storlek bör jag ha och vilken färg är att föredra? (Vit/guld eller vit/silver?)