Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stativ med bom för studioblixt
- Trådstartare J-Bq
- Start datum
Anjou
Aktiv medlem
Jag har ett Manfrotto 420B som jag tycker funkar väldigt bra. Stabilt och bra kvalite som vanligt med Manfrotto. Om du ska ha den till en D-Lite 4 så tror jag du kommer att bli nöjd. Med sandsäck på bommen så kan man hänga ut den ganska långt innan det börjar gunga.
En fördel är att man kan använda den även som ett vanligt stativ om man inte vinklar ut bommen. Jag tror inte att Walimex funkar så, där sitter väl bommen med en klämma på centerstolpen?
Om du däremot behöver hänga på tyngre saker så kan nog bommen på 420B vara lite klen.
Priset ligger kanske lite över din budget. Ser att den kostar 1990 på Scandinavian.
En fördel är att man kan använda den även som ett vanligt stativ om man inte vinklar ut bommen. Jag tror inte att Walimex funkar så, där sitter väl bommen med en klämma på centerstolpen?
Om du däremot behöver hänga på tyngre saker så kan nog bommen på 420B vara lite klen.
Priset ligger kanske lite över din budget. Ser att den kostar 1990 på Scandinavian.
JosefModig
Aktiv medlem
Jag är på jakt efter ett stativ eller bara en bom att använda med min Elinchrom D-lite4 + 44cm beauty dish.
Pristak är kring 150 € / 1500 sek.
Jag har tittat på Manfrotto 420B och Walimex pro WT-501. Har någon erfarenhet av dessa två?
Andra erfarenheter?
Använder Manfrotto'n. Instämmer med föregående kommentar. Funkar utmärkt.
Michael Johansson
Aktiv medlem
På eBay sälj de för €138 vilket motsvarar ca 1200SEK här: http://www.ebay.co.uk/itm/Manfrotto...ampenstative&hash=item3a89dd8231#ht_482wt_952
Anjou
Aktiv medlem
vad är det för material inuti där man bestämmer vinkeln på bommen?
Det är metall på samtliga delar vill jag minnas.
J-Bq
Aktiv medlem
Det är metall på samtliga delar vill jag minnas.
Då är det ju i princip en nobrainer
Tusen tack alla för era svar.