Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ med bom för studioblixt

Produkter
(logga in för att koppla)

J-Bq

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter ett stativ eller bara en bom att använda med min Elinchrom D-lite4 + 44cm beauty dish.

Pristak är kring 150 € / 1500 sek.

Jag har tittat på Manfrotto 420B och Walimex pro WT-501. Har någon erfarenhet av dessa två?
Andra erfarenheter?

Jag har ett Manfrotto 420B som jag tycker funkar väldigt bra. Stabilt och bra kvalite som vanligt med Manfrotto. Om du ska ha den till en D-Lite 4 så tror jag du kommer att bli nöjd. Med sandsäck på bommen så kan man hänga ut den ganska långt innan det börjar gunga.

En fördel är att man kan använda den även som ett vanligt stativ om man inte vinklar ut bommen. Jag tror inte att Walimex funkar så, där sitter väl bommen med en klämma på centerstolpen?

Om du däremot behöver hänga på tyngre saker så kan nog bommen på 420B vara lite klen.
Priset ligger kanske lite över din budget. Ser att den kostar 1990 på Scandinavian.

Jag är på jakt efter ett stativ eller bara en bom att använda med min Elinchrom D-lite4 + 44cm beauty dish.

Pristak är kring 150 € / 1500 sek.

Jag har tittat på Manfrotto 420B och Walimex pro WT-501. Har någon erfarenhet av dessa två?
Andra erfarenheter?

Använder Manfrotto'n. Instämmer med föregående kommentar. Funkar utmärkt.

Tack för era svar!

Angående manfrotton, vad är det för material inuti där man bestämmer vinkeln på bommen? Hade nån billig kinabom tidigare där det var plast som nöttes sönder ganska snabbt.

Hittade den här i Finland utan vikt för 1367.67 sek. Sandsäckar har jag redan.

Jag köpte ett 420B som fungerar väldigt bra.
Använder det med en Elinchrom RX one och en 80cm's paraplyocta. Inga problem alls, rekommenderas varmt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar