Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Stativ Ja/Nej, monopod
- Trådstartare JohanI
- Start datum
Chewbacca
Aktiv medlem
fel rørelse beror på dig men det blir kanske ovant att arbeta med monopod. fast det gæller nog stativ med. du kan ju køpa ett trebens stativ med panoreringshuvud annars.
jag har en monopod som jag tycker fungerar bra men jag fotar inga snabba rørelser. monopod ær ju grymt smidigt iaf måste jag sæga, bara att flytta till annan position utan att kånka på ett relativt tungt trebens...
monopod ær ganska billiga också. tror mitt manfrotto 679b kostade 4-500 kr. så det kanske går att skaffa bægge stativen? børja med mono o øva lite så vet du om det duger.
jag har en monopod som jag tycker fungerar bra men jag fotar inga snabba rørelser. monopod ær ju grymt smidigt iaf måste jag sæga, bara att flytta till annan position utan att kånka på ett relativt tungt trebens...
monopod ær ganska billiga också. tror mitt manfrotto 679b kostade 4-500 kr. så det kanske går att skaffa bægge stativen? børja med mono o øva lite så vet du om det duger.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Monopodet är smidigt att hantera och avlastar armarna.
På fri hand blir man snart ganska trött. Då är risken för darrningar och skakningar stor.
När man panorerar vill man helst undvika skakningar upp och ner i bilden.
Då är ett stativ förträffligt. Treben eller Långben är väl mest en fråga om vilket man vill kånka på. Det går utmärkt att panorera med vilket som.
På fri hand blir man snart ganska trött. Då är risken för darrningar och skakningar stor.
När man panorerar vill man helst undvika skakningar upp och ner i bilden.
Då är ett stativ förträffligt. Treben eller Långben är väl mest en fråga om vilket man vill kånka på. Det går utmärkt att panorera med vilket som.