Annons

Stadigt stativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim_k

Aktiv medlem
Är det någon som vet något om den här typen av stativ? Är de mer eller mindre stadiga är "vanliga"? Ska använda det utomhus så det är viktigt att det inte faller alltför lätt.
 

Bilagor

  • AVENGER-A257S-20-INCH-R61853.jpg
    AVENGER-A257S-20-INCH-R61853.jpg
    6.7 KB · Visningar: 486
Avsevärt mindre stadiga. Detta är ett blixtbelysningsstativ - inte alls avsett för kameror. Försöker du montera en kamera på ett sådant så kommer du att inse att det uppför sig mera som en svajmast...

Ett belysningsstativ behöver ju inte alls vara lika stabilt som ett kamerastativ. Blixtar brukar också vanligen bränna av på 1/1000 sekund eller så.
 
Avsevärt mindre stadiga. Detta är ett blixtbelysningsstativ - inte alls avsett för kameror. Försöker du montera en kamera på ett sådant så kommer du att inse att det uppför sig mera som en svajmast...

Ett belysningsstativ behöver ju inte alls vara lika stabilt som ett kamerastativ. Blixtar brukar också vanligen bränna av på 1/1000 sekund eller så.

Jag ska självklart ha det till en blixt. Trodde inte jag behövde förklara det.
 
Mindre stadigt stativ. men lägg några sandsäckar eller liknande på det så det inte välter i onödan, Jag har ett liknande - mikrofonstativ, som jag använt till att hänga upp blixt med softbox tyckte det var bra höjd och smidigt med bommen som man kunde vinkla ut. Men det tippade ju såklart. Inget skadat, men nästa gång lägger jag några tyngder på
 
Ja man tar för givet att du ska he den till blixtar om du frågar mig då detta är ett blixstativ.

C-stand stativ är stadiga men tunga att ta med sig fördelen med dessa är att man kan slänga på sandsäckar på fotdelen om det tex blåser eller liknande
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.