Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stabilisering i objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Staffan

Aktiv medlem
Noterar en skillnad mellan Olympus och Panasonic där Oly har stabilisering i vad jag vet två objektiv och Pana i stort sett i alla. Sedan Pana har börjat med stabilisering i husen har de dual-is på väldigt många objektiv. Fördel Panasonic.

Hur resonerar Olympus, att det på sikt räcker med att stabilisera i husen?
Man kan undra eftersom det duggar mycket glest mellan dual-is-gluggar från Olympus, och inga uppdateringar.

Har någon testat att köra Pana gluggar med stabilisering på, på Oly med sensorstabilisering?

/Staffan
 
Fungerar inte

Kör du panagluggar på olympushus får du välja mellan IS i huset eller på sensorn. Dual-is fungerar inte.
 
Hur resonerar Olympus, att det på sikt räcker med att stabilisera i husen?
Man kan undra eftersom det duggar mycket glest mellan dual-is-gluggar från Olympus, och inga uppdateringar.
/Staffan

Hur de resonerar får de svara för . Men de började stabilisera husen för rätt länge sendan (innan m43) så IS i objektiven är rätt nytt för Oly.

Jag skulle tippa att det kommer komma en del till gluggar med IS för att ha "dual is" "sync is" eller vad de kallar det. Dock så tror jag de begränsar det till speciella fall. Ex de nya PRO (25/17/45) har ju inte IS.

Den som kanske borde få en uppgradering vore väl 40-150 pro zoomen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.