Annons

Större kula än Manfrotto 486RC2 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Vad är nästa storlek i kulled efter 486RC2?

Fick en sån i julklapp, dock sa Pappa att jag får byta om jag vill, och när man hänger på 70-200/2,8 och 30D med BG så känns det som om att ifall det blåser skulle det kunna vara lite mer stabilitet i det hela!

Så tänkte kolla vad nästa storlek uppåt är!


/Jocce
 
Jocce skrev:
Vad är nästa storlek i kulled efter 486RC2?

Fick en sån i julklapp, dock sa Pappa att jag får byta om jag vill, och när man hänger på 70-200/2,8 och 30D med BG så känns det som om att ifall det blåser skulle det kunna vara lite mer stabilitet i det hela!

Så tänkte kolla vad nästa storlek uppåt är!


/Jocce

ja den är definitivt i klenaste laget,

468MG skulle nog vara mer lämplig, den finns med lite olika snabbplattor, RC2-varianten är billigast men helt OK.
lite dyrare än 486 blir det ju förståss, men mycket bättre..
 
Lars Johnsson skrev:
Om du menar Manfrotto så blir det 488RC2. Sen har du 490..

Vill du ha dyrare och bättre så finns ju dessa. Men det blir ju helt andra priser :)
http://www.reallyrightstuff.com/ballheads/
Håller med om att RRS kulleder är fantastiska de har en BH55 som är jättedyr och bra, kanske för dyr dock. Men sen har de två mindre modeller, BH 40 och BH 25. Skulle tro att de är mycket stadiga sett till konkurrensen. Det är kvalitet rakt igenom, från första till sista skruven.
 
Re: Benro

JanOlofHärnström skrev:
Benro köper man lämpligast på Ebay.

Jag är mycket nöjd med min KJ-2 som är smidig och följsam. Klarar även längre telen än 200mm.

Jag gav totalt ca 1600kr för kulled, snabbplatta och extra platta.

Finns en engelsk handlare:
http://photopal.co.uk/index.php?cPath=24&osCsid=7b298a713f5d9cb57a796af7f2a9d6aa


KJ-2:

Benro e billiga, kopierar ju gitzo m fl rakt av, kvaliten återstår väl att utvärdera, dom har ju inte funnits så länge på marknaden,
 
Senast ändrad:
Tydligen ska man köpa Benro från auktoriserad säljare, då får man 5 års garanti.

Det upptäckte jag först efter mitt köp.
Med 5 års garanti så borde kvaliteten finnas där antar jag.
 
JanOlofHärnström skrev:
Tydligen ska man köpa Benro från auktoriserad säljare, då får man 5 års garanti.

Det upptäckte jag först efter mitt köp.
Med 5 års garanti så borde kvaliteten finnas där antar jag.
Jag hade både en Benro kulled och ett stativ ifrån dem. Kulan var jag faktiskt ganska så missnöjd med, den var omöjlig att låsa. Men stativet var väldigt stadigt och välgjort. Inget smäck där inte.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.