Annons

Större Blixtfodral? och Crumpler?

Produkter
(logga in för att koppla)

Illunion

Avslutat medlemskap
Hallå.
Två frågor!

Först, blixtfodral:

Jag söker med ljus och lykta efter någon form av fodral eller väska som sväljer en Speedlite 580EX II Med Omnibounce monterat.

Linsfodral är inte att föredra då det självklart blir för mycket "luft".

Min gamla 420EX gick utmärkt ner i ett fodral anpassat för något större 520EX.
Finns det någon blixt på marknaden som är fysiskt Större än 580EX, där fodralet kan vara intressant?


Sen, frågor till Crumpler-ägare:

Jag är väldans sugen på en Crumpler Daily.
Främst för att den erbjuder två väskor i en; prima fotoväska och ny allroundbag!

Men, två saker oroar mig:
Den känns Väldigt stel/hård. Vissa blixtlås på demoexet känndes lite väl svåra att öppna.
Självklart mjuknar den, men frågan är hur mycket.
Så, ni som har haft en Crumpler en längre tid; har ni i längden haft problem med dess stelhet?

Och sen finns det, till min stora förvåning, inga Småfack för Minnsekort, batterier, etc.
Går det att leva utan sådana? När jag tänker efter så Byter jag sällan batteri/minneskort oftare än var tusende bild..
Modifieringsmöjligheter finns ju, men det är inte så lockande.


Stort tack för all hjälp!
/ill
 
Illunion skrev:

Sen, frågor till Crumpler-ägare:
Jag har en Crumpler Daily 490 (Large) och den har gott om småfack. 4-10 stycken beroende på hur man räknar.

Jag har inte använt väskan jättemycket så om den slappnar till sig med tiden vet jag inte. Mig gör det dock inte något om den fortsätter att vara lite "stiff". Fördelen och nackdelen är att den har gott om vaddering. Vadderingen skyddar ju utrustningen men tar också mycket plats. Tar man ut kameradelen ur väskan blir den gigantisk.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.