ANNONS
Annons

Stöld

Produkter
(logga in för att koppla)

Tom Malm

Medlem
Morgonen den 3/9 gjorde någon inbrott i min bil och tog hela min kamera utrustning + kikare utrustning.

I Kamera utrustningen ingick följande prylar.

Canon Eos 7D serinr:2481203749 satt ett batteriegrepp bge7 + 2 original batterie
Canon Eos 50D Serinr: 05303778 satt ett batteriegrepp bge2n + 2 original batterie.+ original rem.
Canon ef 500mm/4.0 IS USM serienr: 31527. satt på ett camouflage skydd på det.
Canon 70-200mm/2.8 IS USM satt ett hoya linceskydd på.
Canon 100mm/2.8 IS USM Macro serienr: 03104402.
Canon 17-85mm/1.4-5.6 IS USM serienr: 4512927917.
Canon extander 1,4x II.
Canon Speedlight 580 ex II.
Manfrotto Enbentstativ 679 B

Allt låg i en Lowepro Vetex 300AW väska svart med orange logga på framsidan.

KIkar utrustningen var följande.

Leica handkikare 10x50 BN serienr: 1446270 Svart med en lite vit kompas på västersida av remen.

Lecia Apo televid 77 med 20x60 zoom Serienr: 2054647 satt en grön allvädersväska som var solblekt.

Gitzostativ 1320 med gitzo huvud G2380. jack på alla ben på samma ställe samt en längre repa på det ena.

Är väldigt tacksam om ni hör av er om ni ser,hör eller hittar något.

Trist, men vilken av dom 3 diskussionerna du startat skall man skriva i???

Du har väl försäkrat grejorna?
Mvh
Göran

Hemskt tråkigt det som hänt. Men, jag kan inte låta bli att ställa frågan: varför förvarades prylarna i bilen? Här pratar vi väl sexsiffrigt belopp, va? Det blir nog problem med ersättning från försäkringen.

Ja det är 6 siffrit belopp :( hade lastat ut det å skulle upp å hämta mer prylar som skulle ut i bilen nu när jag skulle iväg tog ca 15 å då han de göra kupén. Gissar att de såg mig när jag lastade ut det. Fick reda på av polisen att det hade varit en massa inbrott i bilar å förråd i feta område samma natt/morgon. Vet inte till 100% om försäkringen tar det. Men vad jag läst/ pratat med kundtjänst så skall det fungera men det är skadde reglerare som har sista ordet.

Har haft några vänner som fått inbrott i sin bil å då har Folksam get ersättning. Hoppas de gör det även nu fast det är större belopp..

Hoppas att det ordnar sig och att bilen var låst !

Du kan väl meddela hur det går det kan vara bra att veta för andra som kan bli drabbade av stöld

Bilen var själv klart låst. Jag kommer att skriva här så fort jag vet vad som händer. Alltid bra å veta hur det går å hjälpa andra som får samma problem av klåffingra folk.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar