Annons

Stänga av "pip" på Canon EOS100

Produkter
(logga in för att koppla)

andie

Medlem
Har lånat en canon EOS100.
Går det att stänga av det lilla "pipet" som kommer när man kör auto focus (det som signalerar att fokuset e satt alltså).

Ringde till canons support och tjejen som svarade förstod inte vad jag menade, sen efter ett tags letande i manualer så sade hon att -"det piper alltså? men det kanske skall vara så? *och fortsätter bläddra*." ;-)

Till slut hittade hon dock en manual för en digitalkamera där det fanns "beep on/off".

Nån som vet?
 
Det är en av custom function kommer dock inte ihåg exakt hur man gör. Men du får göra som jag, testa att ändra de olika som finns till du träffar rätt. Det går att stänga av i alla fall.
 
Tackar! (e det någon som vet lite mer exakt så svara gärna ni också). Skall nämligen fota i en kyrka imorgon, tänkte att det kunde vara trevligt med lite "pip"-fritt i det sammanhanget. ;-)
 
CF6 är det som stänger av pip-ljudet vid fokus. Den ska stå på 1.

Sätt programratten på CF och välj sedan CF-nummer med huvudratten, tryck på * för att ändra värdet.
 
Hej Andie

Jag har en eos300 och det funkar så att man

Trycker ner funktionsknappen så att pilen ställer sitt läge (ser ut som en högtalare ungefär) på min är det den 2 uppifrån

Sen vrider du på inmatningsknappen så att 0 visas i dispayen


hoppas det hjälpte till något annars skicka din mail./Micke
 
Suveränt, tackar för svaren.
Då slipper jag ringa till canons support något mera. ;-) Med tanke på att det inte var något 020-nr så fick ju JAG betala för att hon satt å bläddrade i manualer och sen till råga på allt lyssna på nån gammal 80-tals dänga när hon för ett tag kopplade bort mig. hehe. "canon can cameras"... hmmm.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.