Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stäng Forumen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
Nä, nu e de nått som ä fel - rejält fel.
Det slog mig idag att det oxå finns bilder här på fotosidan! Det hade jag helt glömt bort....
Det första stället jag går till numera på fotosidan är; FORUM - Lista senast inlagda
Visst fasen det laddas ju upp nya kritikbilder här också...
Kanske någon som känner igen sig?
Kan kanske ha en viss effekt på kommentarfrekvensen på sista tiden!

OBS - rubriken var skriven med 'lätt' ironi...

Jo, jag känner igen mig (fast jag kör med direktlänk till "lista nya/olästa ;-)

Grejen är bara den att det går väldigt mycket snabbare att skumma över en massa ointressanta trådtitlar jämfört med att titta på bilder...

"Hej! Jag heter Hans och jag är trådmissbrukare". Ett deltagande "Åhhh" hörs i församlingen som består av ett stort antal FS-medlemmar. Förståelsen är total...

Även jag går in på FS forum innan jag kollar på nya bilder. Det är ju fruktansvärt! Kanske man skulle införa ett krav på att trådskaparen lägger in en bild i första inlägget som beskriver inläggets innehåll? T ex kan frågan "vilken kamera ska jag köpa" illustreras av en bild på en förvirrad person framför kameramontern i någon fotoaffär. Så får de som gått ner sig i fotosidans fora något att titta på samtidigt som trådskaparen tvingas tänka till fotografiskt. När tråden spårar ur och den ene säger att "Fy, nn, vad du är dum" så kan detta illustreras med en bild på en åsna.

Detta är mitt helt oseriösa förslag...

Picture skrev:
tvingas tänka till fotografiskt. När tråden spårar ur och den ene säger att "Fy, nn, vad du är dum" så kan detta illustreras med en bild på en åsna.

Detta är mitt helt oseriösa förslag...

Hupp. Det där tänkte jag nästan framföra som ett seriöst förslag. :--) Skulle kunna bli en intressant tråd. ´

Nu är ju bilden given., det går inte att låta bli. Inget personligt riktat mot Picture eller någon annan förstås. .

Bilagor

• asne.jpg
    asne.jpg
    31.4 KB · Visningar: 302
Jag är periodare.... vissa veckor tycker jag att det är roligast att titta på bilder och andra veckor gillar jag bäst att läsa inlägg! En del veckor alternerar jag...

Tror inte jag skulle klara att forumen stängs av tvärt, kan vi inte få en funktion som gör att vi sakta måste trappa av? T.ex första dagen får vi gå in 50 ggr eller vad man nu ligger på. Andra dagen får vi bara 40 osv enda tills vi kommer ner till ca 1 gång i månaden.
Fasar för vad som kommer hända när jag åker till sydostasien i 8 månader i januari. Kommer få alvarlig abstinens.

Jo visst finns det internet där, jag lovar lägga upp fina (i mina mått mätt) Tailandbilder :) Problemet är snarast att min kära flickvän kommer få spel om jag tillbringar hela resan med att läsa inlägg på fotosidans forum... :)

martinh skrev:
Fasar för vad som kommer hända när jag åker till sydostasien i 8 månader i januari. Kommer få alvarlig abstinens.
Martin, din abstinens kommer att vara ett av dina mindre problem. Det som intresserar mig mest är hur du klämmer in 8 månader i januari. Det är en kunskap som jag känner skulle kunnna komma till nytta även hos mig. Hur bär du dig åt?

alcedo [E.F.S] skrev:
Martin, din abstinens kommer att vara ett av dina mindre problem. Det som intresserar mig mest är hur du klämmer in 8 månader i januari. Det är en kunskap som jag känner skulle kunnna komma till nytta även hos mig. Hur bär du dig åt?

*Ligger dubbelvikt av skratt!!*

Bilder? På den här sidan?? Kan nån länka?

Jo visst är man beroende av fotosidan...även jag kollar in forumet först. Fel egentligen...men men

För att få mindre abstinens på dagarna (jobbar inom maskinentrepenad) så har jag skaffat mig en 3-lur..en sån där stor tegelsten (Motorola A925 heter den visst ;) ) som jag kan surfa fotosidan på.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto