Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ställa ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

JuniorFotografen

Aktiv medlem
Hej alla små och stora fotomänniskor!
(Hoppas att detta är rätt forum för denna fråga)
Jag har några små frågor som ni mer än gärna får svara på :)) Hur får man en egen utställning någonstans? Hur kontaktar man dom? Vet ni några ställen nära/i gbg där dom tar emot amatörer som gör egna utställningar?

Vore jättetacksam för svar! :D

/Emma

Ganska många kaféer brukar låta duktiga amatörer ställa ut bilder (både foto och t ex målningar). Bor man på en mindre ort kan man alltid diskutera med det lokala biblioteket. Även t ex vissa större bankkontor låter lokala konstnärer ställa ut i "lobbyn".

Jag har några små frågor som ni mer än gärna får svara på :)) Hur får man en egen utställning någonstans? Hur kontaktar man dom? Vet ni några ställen nära/i gbg där dom tar emot amatörer som gör egna utställningar?

/Emma

Här är ett ställe. Lohrs Pocket MedMera AB, Kapellplatsen 2, 411 31 GÖTEBORG. Skall hänga foton där tillsammans med en kompis i januari. Ta vägen förbi och prata med ägaren och titta på lokalen. /FW

Låter mycket intressant.Någon som har gjort det och kan berätta hur de gick tillväga med allt?

utställning

/Emma

tips: konstutställning i Kronhuset i devcember, vänder sig till fotografer...googla på konst göteborg 2008

mvh//

Reklam för utställningen?

Jag hänger på tråden och utvecklar den lite;

Jag ska ha en utställning på ett café i Stockholm* och undrar nu hur man bäst får exponering för att utställningen finns? Var annonserar man? Kan man skriva in till DNs kulturblaska/Allt om Stockholm tex och säga "Hej, på Café X så är det en fotoutställning med tema Y mellan den n:te och m:te, basånivet."?

* Jag gick dit och frågade om de var intresserade av att ställa ut mina bilder, för de hade inte så mycket på väggarna. Det var de. Utställning blir av den 1a advent.

/A

Du hade ju kunnat börja med att tala om för oss på FS vilket café och vilka datum det handlar om! ;-)

Att du ska berätta för Påstan är självklart. Och relevanta lokaltidningar ("Mitt i ..." och allt vad de heter) -- både den där fiket ligger och den där du själv bor. Och printa ut några dussin affischer i A3-format (eller större) och sätt upp. Det finns offentliga anslagstavlor härochvar, dessutom kan man ofta affischera i foajén till Konsum/Ica osv. Om din utställning har ett speciellt tema/ämnesområde kan du försöka rikta dig speciellt till en viss målgrupp.

Du hade ju kunnat börja med att tala om för oss på FS vilket café och vilka datum det handlar om! ;-)

Att du ska berätta för Påstan är självklart. Och relevanta lokaltidningar ("Mitt i ..." och allt vad de heter) -- både den där fiket ligger och den där du själv bor. Och printa ut några dussin affischer i A3-format (eller större) och sätt upp. Det finns offentliga anslagstavlor härochvar, dessutom kan man ofta affischera i foajén till Konsum/Ica osv. Om din utställning har ett speciellt tema/ämnesområde kan du försöka rikta dig speciellt till en viss målgrupp.

Tack för svaret! Jag ska dra ett gäng mail och höra om det är nån speciell procedur för att få en notis i lokaltidningarna.

Datum står ju! 1a advent! ;) Cafét heter Cafe Riposo och ligger på Drottninggatan, precis vid centralbadet. Lovar att återkomma med mer information!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar