drzeto
Medlem
Hej, jag får inte till WYSIWYG, det vill säga det som jag ser på skärmen är inte det som kommer ut i skrivare. Får ofta rödstick i bilden, samt svärtan och ljuset i bilden blir fel. Så nu har jag kollat på två kalibreringsverktyg.
1. SpyderSTUDIO
2. ColorMunki Photo
Är det någon som testat/har dessa? Är de bra? Vilken är bäst? Läser man nedanstående dokument verkar ju SpyderStudio strået vassare måste jag säga. Har försökt läsa på olika forum om dessa två, men har inte hittat så mycket info om SpyderSTUDIO. Däremot ColorMunki Photo verkar folk generellt väldigt nöjda med, enda negativa är att det verkar vara problem med programmet/drivrutinen i Win7 (64-bit) samt Win8.
SpyderSTUDIO vs ColorMunki Photo
Vilken skulle ni rekommendera?
Tack på förhand
1. SpyderSTUDIO
2. ColorMunki Photo
Är det någon som testat/har dessa? Är de bra? Vilken är bäst? Läser man nedanstående dokument verkar ju SpyderStudio strået vassare måste jag säga. Har försökt läsa på olika forum om dessa två, men har inte hittat så mycket info om SpyderSTUDIO. Däremot ColorMunki Photo verkar folk generellt väldigt nöjda med, enda negativa är att det verkar vara problem med programmet/drivrutinen i Win7 (64-bit) samt Win8.
SpyderSTUDIO vs ColorMunki Photo
Vilken skulle ni rekommendera?
Tack på förhand