Annons

Spyder3 elite problem..

Produkter
(logga in för att koppla)

annamelie

Aktiv medlem
Har precis bytt upp mej från huey till en sprillans ny spyder3 elite, men efter att ha installerat programmet och pluggat in den så går den inte att köra. Det verkar inte vara spydern det är fel på för den funkar felfritt på min laptop med vista. Har XP på den här datorn.

Jag kommer till det att den talar om att den har upptäckt en ny monitor och frågar om den ska kalibreras, när jag sedan trycker next får jag bara upp felmedelanden.

det står:
App. Unhandled Exception
XMLException
Error = 2
message = msg:XML parsor error 3: no element found

Stack
och sen en massa annat
har även fått att den har stött på problem och måste avslutas rutan..

Jag har testat att plocka bort alla andra usb (utom musen) och avinstallerat ritbrädan.
men får samma fel

Skulle vara enormt tacksam om ngn som begriper vad det kan vara för fel skulle kunna hjälpa mej!

MVH Anna
 
Som programmerare förstår jag vad det är för fel..den har försökt läsa in nån information som borde varit lagrad i en .xml-fil men den informationen fanns inte i filen så det blev ett parser-fel (inte parsor, tycker Parser är ett så vackert ord ;-) som den inte kan hantera. En parser går igenom en text och skapar struktur i den, en slags förståelse.

Tyvärr är det ju inte till mycket hjälp för dig för man vet ju inte vilken information som saknas och varför eller vad man ska göra åt det..

Kanske är xml-filen skadad eller disken full etc. Är du inloggad med adm-rättigheter?
 
Det kan säkert vara ngt sånt, tror det är dags att inse att min dator börjar ha gjort sitt, nu åker den ut genom fönstret för nu far jag och köper en ny;)

MVH Anna
 
Innan du slänger ut den kan du prova att installera på en av mina datorer ifall du vill -det kan ju vara en (alltför) vanlig bugg i XP.
 
Ja iofs, det hade man ju kunnat testa :) Men jag har varit på g ett tag nu att köpa ny så det här kändes väl som spiken i kistan typ;)

Det börjar bli så segt att köra ps själva datorn är säkert 6 år gammal och jag uppgraderade den för tre år sen så det börjar bli dags att byta va?;)

Det är ju rätt så billigt med datorer nu också..:)
 
Jo det låter som det är dags att byta. En 6 år gammal dator är inte så användbar annat än som ljud&värmekälla och dammsamlare ;-).
Man får ju en hyfsat bra dator för 6-7'. (köpte min stationära för 9' i dec men ojjar mig om jag inte borde köpt en laptop istället..använder du båda sorterna?)
 
Jo Jag vet mesta är ju iofs bytt för tre år sen, men även det börjar ju bli för gammalt..:)

Jo jag har både och det känns bättre att jobba med en stationär men den bärbara är ju trevlig att ha när man är hemifrån, skaffade även telias mobila bredband och det funkade fint även uppe i fjällen utanför kvikkjokk, det var lite coolt tyckte jag:)
 
Jo man försöker ju hotta datorerna med minne och disk så de klarar några extra bonusår men sen är det nog välförtjänt vila som gäller.

De nya har ju ibland eSata-uttag så man kan ha snabba (backup)diskar utanför lådan. Kanske ska du tänka på att få en tyst dator? (köpte min specialare i affären i bågenhuset men det var mycket strul och fel så kanske en standarddator är enklast ändå..)

Nästa år kommer nog laptops med tysta små flash-diskar och bättre led-belysta skärmar så jag försöker vänta ett år till..det är ju alltid bra att vänta..? Kul (eller kanske inte?) att det funkade i fjällen!

Lycka till med nya burken!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.