Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spyder vs Eye One vs Huey?

Produkter
(logga in för att koppla)

dumbo

Aktiv medlem
Jag har precis skaffar ny skärm då min gamla CRT började bli lite trött. Jag tänkte nu att jag skulle slå till på att köpa en kalibreringsutrustning åxå.
Jag tycker det är svårt att veta vad man ska välja. Jag har inte mycket erfarenhet av dylika själv och när man läser på nätet blir man ju inte så mycket klokare egentligen... Nån gillar den ena och nån gillar den andra, så eg kan man ju fråga sig varför jag frågar här... :)

Jag vill nog helst inte betala mycket mer än 1500kr. Billigare är bättre om man fortfarande får ett okej resultat.

I den prisklassen finns, vad jag hittat:

Huey
Huey Pro
Spyder2express

Lite beroende på var man handlar och så så finns ju även Spyder3Pro och Eye One Display LT inom räckhåll på strax över 1500kr.

Så vilken är eg "bäst? ;-)

Jag ska väl tillägga att det inte handlar om någon professionell användning. Jag vill ha en någorlunda korrekt färgåtergivning för att lägga ut bilder på webben och att då och då kunna göra förstoringar (skickar till labb) av bilderna till mig och vänner.

Får man tillräckligt bra resultat med Huey eller Spyder2express, eller är det värt de extra slantarna för tex Spyder3Pro?
Spyder3 har ju flest inställningar, vilket såklart tilltalar, även om man säkert inte kommer att använda särskilt många av dem... :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar