Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spricka/skarv 70-200 f/4L IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Thorén

Aktiv medlem
Hej,
Fick idag syn på en spricka eller möjligen skarv på mitt nya 70-200 f/4L IS. Kan någon vänlig själ lugna mina känslor genom att kolla ert ex och säga att det finns en sådan på ert ex också... Den sitter snett ner till vänster när objektivet är monterat på kameran. Den går längs med objektivet, mellan bajonetten och zoomringen. Känner man med fingret på den så känner man en nivåskillnad.

Tack
Peter

Jag satt just och tankade hem mina bilder så kameran låg intill.. :eek:).. du kan vara lugn.. tror jag.. bifoga gärna en bild om det du beskriver är stort i nivåskillnad.

Jag har dock också en skarv där, näst intill omöjlig att hitta, men visst känns den lite om man drar naglarna över den.

Hej och tack för svar,
Jag roade mig med att ta en bild och det är lite roligt vad man kan se med ett bra macroobjektiv...

Först hela skarven

Bilagor

• spricka.jpg
    spricka.jpg
    55.9 KB · Visningar: 241
Man ser tydligt hur två skarver möter varandra. Tamrons 90 mm macro upphör aldrig att imponera på mig. Skärpan är otrolig för ett så plastigt bygge. Hade jag gjort det här innan jag slängde ut frågan hade ni sluppit kolla åt mig men tack för hjälpen!

Mvh
Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar