Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sportfoto innomhus ???

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter.B

Ny medlem
Hej alla fotografer.
Jag undrar om någon har tips på kamerainställningar för innomhusfotografering av pingisspelare in action.
Jag har en canon eos 450D med std 18-55 lins. Har även en sigma 70-300 men har fått för mig att den kräver ännu mer ljus.
Blixtfoto är inte tillåtet under match.

Väldigt tacksam för svar

För dig är det nog bara att ställa in största ISO-talet du har (tror det är 1600) Om du inte står allt för långt ifrån, så ta 18-55, på lagom brännvidd.
Men du skulle käna mycket på att köpa ett ljusstarkt objektiv, typ 50/1.8. Canon har väl en sån? Dom brukar inte vara så dyra, typ 1500:-

MVH

För dig är det nog bara att ställa in största ISO-talet du har (tror det är 1600) Om du inte står allt för långt ifrån, så ta 18-55, på lagom brännvidd.
Men du skulle käna mycket på att köpa ett ljusstarkt objektiv, typ 50/1.8. Canon har väl en sån? Dom brukar inte vara så dyra, typ 1500:-

MVH

Tack för hjälpen, skall testa dina råd.

MVH / Peter

ANNONS