Jolly_Jumper
Aktiv medlem
Jag plåtar en del på min sambos barn när de spelar fotboll, handboll och hockey. Båda är mindreåriga. Tränarna vill att jag ska lägga ut bilder på lagen på www.laget.se så att alla kan se dem. Dotterns lag loggar själva in på siten och där har vi lagt bilderna så att bara de som är inloggade kan se dem. Sonens lag är yngre och loggar inte in så där har jag lagt bilder så att alla kan se dem. Jag har där bara lagt ut bilder på sambons son och ingen annan.
Frågan är vad lagen säger om detta? Får man lägga ut bilder på mindreåriga från sportevenemang eller måste man ha målsmans medgivande. Det blir ju ganska jobbigt om man måste ha medgivande även från alla föräldrar i motståndarlagen. Är det ok att lägga ut bilderna om inloggning krävs för att kunna se dem? Det är roligare om även motståndarlagen kan se bilderna. Får man lägga ut bilderna om man inte skriver namn på de som är avbildade?
Tacksam för svar!
Per Söderlund
Frågan är vad lagen säger om detta? Får man lägga ut bilder på mindreåriga från sportevenemang eller måste man ha målsmans medgivande. Det blir ju ganska jobbigt om man måste ha medgivande även från alla föräldrar i motståndarlagen. Är det ok att lägga ut bilderna om inloggning krävs för att kunna se dem? Det är roligare om även motståndarlagen kan se bilderna. Får man lägga ut bilderna om man inte skriver namn på de som är avbildade?
Tacksam för svar!
Per Söderlund