Annons

Sportbild sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

ulan

Avslutat medlemskap
För länge sedan såg jag i en fotobok en fotbollsbild tagen när spelaren råkade bryta benet (ungefär mitt på skenbenet). Bilden är lite speciell så tillvida att man tydligt ser att smärtan ännu inte nått hjärnan då spelaren ler...

Min minnesbild är att det är en utländsk spelare och att bilden är tagen på 50/60-talet nån gång.

Jag söker nu efter vilken spelare och vilket år detta hände samt vilken fotograf som tagit bilden. Om någon vet i vilken bok den publicerats är detta givetvis även intressant.

Man kan tycka vad man vill om sådana här bilder men jag har för mig att bilden blev årets sportbild eller något sådant då...

Jag hittade två stycken svartvita bilder men ingen visade ansiktet. Hittar det inte. Finns ju ett antal färg/nya bilder där man ser ansiktet.

Den bild jag tänker på är tagen av Ragnar Holmqvist. Spelaren som fick benet avsparkat är IFK Göteborgs Dick Andersson och han krockar med AIKs målvakt Arne Lundqvist. Bilden finns i alla fall på sid 156 i en bok som heter Ögonblicket åt framtiden som gavs ut av Bokförlaget Bra Böcker 1980. ISBN 91-7260-418-2

Om det är den bilden du söker...

//Anders

WFS) (Graylingman skrev:
Den bild jag tänker på är tagen av Ragnar Holmqvist. Spelaren som fick benet avsparkat är IFK Göteborgs Dick Andersson och han krockar med AIKs målvakt Arne Lundqvist. Bilden finns i alla fall på sid 156 i en bok som heter Ögonblicket åt framtiden som gavs ut av Bokförlaget Bra Böcker 1980. ISBN 91-7260-418-2

Om det är den bilden du söker...

//Anders

Är det då denna bild?
http://www.aik.se/fotboll/historik/500aikare/bilder/arnelun3.jpg

Sidan är denna

Verkar vara samma situation men bilden i min bok är tagen ur en annan vinkel. Anfallsspelaren är fotad rakt framifrån och man ser hans ansikte samt tydligt att benet har gått av men att han uppenbarligen inte hunnit känna smärtan, eftersom hans ansikte ser "helt normalt" ut.
//Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar