Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spindel

Produkter
(logga in för att koppla)

CanonBjorn

Aktiv medlem
Han ta ett kort medans jag skakade som ett asplöv innan jag fick en burk över han och sen en burk över den och sen en tredje burk ovanför den... ;)

Nån som kan identifiera från denna dåliga bild? Ska jag utrymma lägenheten och skicka anticimex eller ska jag lyfta på dom 4 burkarna och klappa den sen släppa ut den i naturen...?

Har precis fått massa varor från Kina, hatar spindlar !

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=1453123

Bilagor

• spindel44 (Custom).JPG
    spindel44 (Custom).JPG
    23.3 KB · Visningar: 1,693
ser ut som en svensk husspindel i mina ögon.

Men om den är från kina så skulle jag inte klappa den för man vet ju aldrig hur farlig den kan va. släpp inte ut den . ta den med flugsmällan .

mvh/ Robin

Hej,
ta det lugnt, det är säkert ingen fara. Den ser ut som en ofarlig svensk spindel. Men om du vill så kan du lämna eller skicka den till Naturhistoriska Riksmuseet i Stockholm (spindelexperten Torbjörn Kronestedt) så kan du få ett namn på den. Anticimex behöver inte kalla hem. Alla spindlar jag hittar hemma låter jag vara kvar. De tar kål på andra eventuella småkryp man kan ha hemma (flugor silverfisk etc.)
//Stanislav

känner också igen den från svenska källare, inte någon utländsk celebritet i alla fall, Var glad över att du slipper silverfisk och sånt istället.(fast jag hatar också spindlar. I somras gick jag båtvakt kring dessa mysiga kompisar, men det är väl korsspindlar tror jag.

Bilagor

• IMG_9258 (Large).jpg
    IMG_9258 (Large).jpg
    6.6 KB · Visningar: 635
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar