Annons

Speedlite 580EX - finns det ngt blixtfäste som passar???

Produkter
(logga in för att koppla)

Yumi

Medlem
Jag har en Canon 20D, speedlite 580EX och en speedlite ST-E2 (transmitter).

Vill sätta upp en liten studio, men har stött på problem. Jag finner inget fäste till blixten, 580EX's fot är för tjock för att kunna föras in i fästet.
Jag har testat två blixtfästen ett Hama och ett pirat (för stativ med paraply) men inget passar.
Jag har kontaktat Canon men fick ett jätte-konstigt svar:

"Hama har små "klossar" dvs en adapter som har ett blixtfäste i ena änden och en stativ gänga andra ändan.

Mvh
Gunnar Wahlbeck
Product Business Developer Photo/Video/Projectors
Canon Svenska AB "


Är det någon som använder 580EX vid sidan av kameran och kan rekommendera ett blixtfäste, som passar på ett stativ med paraply?

MvH
Yumi
 
M.O.Y skrev:
Annars följer det med en liten "fot" till blixten med stativgänga på undersidan när man köper blixten.

Tack för det tipset - jag har aldrig använt foten, och än mindre upptäckt att den faktiskt har en stativgänga :)
 
Jag använder Hamas fäste Anders länkade till, det är lite trögt men det går. Kan ju inte garantera något men för mig fungerar det :O)
 
Jag har Hama Blixtsko 6079, men ....

..det är VÄLDIGT trögt att få i blixten i fästet, tycker jag. Känns som om man kan förstöra blixten.

Jag trodde att det fanns något fäste som fungerade bättre.

Fler förslag?

Mvh
Yvonne E
 
Ursäkta att jag hoppar in så här men jag har en liten fråga är det någon som vet om det finns en blixtskena till 580ex som passar EOS 350D, (förläget host) som inte är Canon orginal för 2000 ca. ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.