Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Speedlite 580 tilsammans med studioblixtar
- Trådstartare Raderad33
- Start datum
Raderad33
Avslutat medlemskap
Problemet är att om jag använder Canons transmitter på kameran t. ex. så utlöser den förblixt som studioblixtar reagerar på och när själva bilden tas blixtrar inte studioblixtar.
Om jag använder mig av "Exponeringslås"* så bilxtrar alla enheter, men då måste jag vänta tills bilxtar är återuppladdade för att ta bilden.
Om jag använder mig av kabel till studioblixtar då reagerar inte Canons blixtar på det... och jag hittar ingenstans om det är möjligt att göra så att Canons blixtar kommer att reagera på vanlig blixt.
Om jag använder mig av "Exponeringslås"* så bilxtrar alla enheter, men då måste jag vänta tills bilxtar är återuppladdade för att ta bilden.
Om jag använder mig av kabel till studioblixtar då reagerar inte Canons blixtar på det... och jag hittar ingenstans om det är möjligt att göra så att Canons blixtar kommer att reagera på vanlig blixt.
MickeKarlen
Aktiv medlem
Skulle inte en sådan här http://www.scandinavianphoto.se/?906967 per Speedlite lösa problemet? Då triggas Speedliteblixtarna av studioblixtarna.
// micke
// micke
Raderad33
Avslutat medlemskap
zoki skrev:
Använd ttl istället för e-ttl, så slipper du förblixtarna.
Ursäkta, hur menar du?
magnusekarlson
Aktiv medlem
Om du ställer Canon blixtarna på manual så får du väl ingen förblixt? (Det är väl dessutom det du vill uppnå om du vill att de skall vita bakgrunden tex?
Om du använder slavtändare till Canon blixtarna så är min erfarenhet att alla varianter av slav tändare fungerar inte, så prova innan du köper.
Om du använder slavtändare till Canon blixtarna så är min erfarenhet att alla varianter av slav tändare fungerar inte, så prova innan du köper.
zoki
Aktiv medlem
Wilhelm VP skrev:
Ursäkta, hur menar du?
Att din kamerablixt förblixtar beror på e-ttl blixtmätningen. Det går att stänga av. Googla lite så hittar du hur. Jag äger ingen e-ttl blixt så jag kan inte berätta det för dig tyvärr.