ANNONS
Annons

Speed booster VILTROX EF-EOS M, något att ha ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Jag undrar om någon har använt Speed Booster för EF objektiv på EOS-M kameror och vad är i så fall era erfarenheter ?

Tänker på denna:
Länk till Amazon

Är det något att ha, hur påverkas bildkvalité ? Jag antar att objektivkorrektion i Canon DPP inte fungerar då, eller ?

Jag ser också att produkt med samma namn säljs av AliExpress för under 30% av priset (de påstår att det är pris med moms och frakt). Är det verkligen samma produkt ? Vilken risk tar man ?

Jag tänkte att det kan vara ett relativt billigt sätt att få lite mera vidvinkel.

Jag har en som jag köpte när den kom ut. Jag tyckte inte om:
1. Fokusering mot oändligheten. Åtminstone med ett 85/1.8. Tyckte det blev soft.
2. Ingen objektivkorrigering. Jag skapar sådana själv men där finns inget i Exif som talar om att adaptern finns där. Det innebär att jag själv skulle få sitta där och avgöra om jag ska använda en profil där Viltrox ingår eller gå efter den vanliga profilen för objektivet.
3. Den dränerar batteriet efter tre dygn om den sitter på.

Jag har använt den under en semesterresa till Milano för fyra år sedan.

Är du sugen på den så kan du köpa den. Senaste firmware 1.4 i den. Jag kan skicka exempelbilder från en M5. Säg vilket objektiv du vill att jag ska para ihop den med så gör jag det i veckan och skickar råfiler till dig.

Bilagor

• IMG20231108154853.jpg
    IMG20231108154853.jpg
    2.1 MB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Jag ser också att produkt med samma namn säljs av AliExpress för under 30% av priset (de påstår att det är pris med moms och frakt). Är det verkligen samma produkt ? Vilken risk tar man ?

Nej, det är inte samma. Har nästan gått i samma fälla. När du väljer version (2st) på den sidan så visar det sig att den ena är en vanlig EF-adapter utan optik. Den andra version är speedboostern, men då kostar den mer än i Sverige.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar