acke
Avslutat medlemskap
Jag har sytt ihop en egen resa till Krugerparken i Sydafrika i vinter. Kommer att spendera fem dagar med egen hyrbil i södra delen, från Lower Sabie till Letaba, och därefter några dagar i de privata reservaten väster om parken.
Jag har varit på flera safariturer i Kenya, Tanzania och Uganda tidigare. Detta är dock första turen till Kruger och första turen där jag rattar bilen själv. Tar gärna emot specifika fototips om Krugerparken (i jämförelse med parkerna i Östafrika). T.ex.
Speciella djurarter och fåglar som är karakteristiska just för Kruger?
Speciella platser i södra parken som man inte får missa?
Saker att tänka på när man kör (och plåtar) själv i parken? Vett och etikett?
OBS: Hela resan är fixad, inklusive inkvartering och hyrbil, och jag har all fotoutrustning jag behöver. Jag behöver alltså inte tips om gluggar eller bästa kameramärket.
Tacksam för tips från er som varit i Kruger.
Jag har varit på flera safariturer i Kenya, Tanzania och Uganda tidigare. Detta är dock första turen till Kruger och första turen där jag rattar bilen själv. Tar gärna emot specifika fototips om Krugerparken (i jämförelse med parkerna i Östafrika). T.ex.
Speciella djurarter och fåglar som är karakteristiska just för Kruger?
Speciella platser i södra parken som man inte får missa?
Saker att tänka på när man kör (och plåtar) själv i parken? Vett och etikett?
OBS: Hela resan är fixad, inklusive inkvartering och hyrbil, och jag har all fotoutrustning jag behöver. Jag behöver alltså inte tips om gluggar eller bästa kameramärket.
Tacksam för tips från er som varit i Kruger.