Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spara/Ladda inställningar från D800 till D810?

Produkter
(logga in för att koppla)

Seldén/N

Aktiv medlem
Försöker få över alla inställningar till mitt nya hus, men jag går bet, vad gör jag för fel???
Jag går in i Spara/ladda inställningar i kameramenyn, jag har tryckt på OK, men sen när jag flyttar över kortet till D810 är fältet Ladda inställningar mörkgrått, alltså inte tillgängligt. Kan det vara så att det helt enkelt inte går att öppna en sån fil eftersom det inte är en D810 filen är skapad i?

Jag vill ha över alla inställningar, även min 4 fotograferingsmenybanker.

Tacksam för hjälp!

/Annette

På sidan 277 i manualen har du vilka inställningar som kan sparas men undrar om det går att spara från en kameramodell och ladda i en annan. Min D800E är tyvärr död så jag kan inte testa. Ställ frågan på Nikon.se, de brukar svara ganska snabbt. Visst är D810 en grym kamera? /Frode

Ja det verkar som det inte går att flytta mellan olika modeller...fick samma svar av en som jobbar med Nikon School. Blir lite tråkigt pillejobb då...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar