Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spärra album

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en idé om en ny funktion. Möjligheten att kunna spärra ett album och bara släppa in valda medlemmar.

Syfte och bakgrund:
Jag hade ett album som hette erotik som bestod av fyra bilder på en halvnaken tjej och en bild på en telefon.

Bilderna på tjejen har visats närmare 500ggr per bild och telefonen 72ggr!!!. Av de 500ggr så hade enbart ett fåtal kommentarer getts. Det känns mest irreterande när man kan konstatera att det mest är fluktare som är inne och tittar utan att säga någon. Jag trodde tidigare inte att det skulle vara så enorm skillnad mellan nakna bilder och vanliga bilder.

Därav skulle man kunna släppa in valda medlemmar som man vet att de är intresserad av bilden och som jag kan vara tämligen säker på att få någon form av feedback av.

Bara en tanke.

Mvh
Maverick

Jag ser hur det skulle leda till betydligt färre visningar, men inte varför det skulle bli fler kommentarer då?

Nej - du missar ju kommentarerna från de du inte känner eftersom dom aldrig får chansen att kommentera eller...?

Maverick skrev:
Bilderna på tjejen har visats närmare 500ggr per bild och telefonen 72ggr!!!.

Hmm...Jag kan förstå varför en bild på en kvinna är intressantare att titta på än en bild på en telefon.

Ganska naturligt faktiskt, behöver inte vara en pervers fluktare för det. Det ligger liksom i männens DNA.

janc skrev:
Nej - du missar ju kommentarerna från de du inte känner eftersom dom aldrig får chansen att kommentera eller...?

De kan ju fråga om de är intresserade.

Jag tycker inte att 500 visningar står i proportion till vare sig antalet kommentarer eller till att slutbilden i serien endast visats 72ggr. Fast som jag skrev tidigare så är det mest irreterande än ett verkligt problem.

Det är ju bara det att sidans syfte är ju att fotografer ska få feedback och inte att folk ska kunna flukta runt. Så har jag iaf fattat det.

Mvh
Maverick

Jag förstår hur du menar. Frågan är bara om nackdelarna med att göra slutna grupper övervväger.

Dessutom kan man väl inte fråga eftersom man inte vet vad det finns att fråga efter? Eller menar du att "tumnageln" ska ligga uppe som nu?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar